شناسهٔ خبر: 18157559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

قصه ی پر غصه ی یکی از اندک صنایع موجود سیستان/ بیکاری ۱۰۰ کارگر حاصل تعطیلی کارخانه تریکو بافی در زابل

سیستان یکی از نقاط محروم کشور به شمار می رود که فقر و بیکاری در آن بیداد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اوشیدا؛ در طی سال های اخیر با بسته شدن مرز و خشکسالی شمار بیکاران در این منطقه به شدت فزونی یافته به طوری که عده زیادی از منطقه کوچ و به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند.

درب های اندک کارخانجات موجود در منطقه نیز با بی تدبیری بسته شده که این موضوع خوب به تنهایی برای سیستانی که محروم از هر امکانات است معضلات را دوچندان کرده است.

کارخانه تریکو بافی زابل نیز از جمله کارخانجات سیستان به شمار می رود که در زمان خود زمینه اشتغال تعداد زیادی را فراهم کرده که با تعطیلی آن این افراد مجددا بیکار شده اند‌.


تعطیلی کارخانه تریکو بافی زابل ۱۰۰ کارگر را خانه نشین کرد

کارشناس ارشد مدیریت توسعه روستایی عنوان کرد: کارخانه ی تریکو بافی تاسوکی باف زابل، از ۲۲ سال قبل تعطیل شده تا همچنان بیکاری بر منطقه حکمفرما باشد.

عباس نورزایی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز داشت: این کارخانه که در مدت حضور خود اشتغال خوبی را در منطقه ایجاد کرده بود توانست در آن زمان برای یکصد نفر ایجاد اشتغال کند.

وی با بیان اینکه، برای احداث و راه اندازی این کارخانه ۳۰۰ میلیون تومان در دهه هفتاد وام برداشته شده بود ابراز داشت: در حال حاضر همه ی کارگران اخراج و کارخانه را بانک به عنوان مطالبات خود، در اختیار گرفته است.

نورزایی تصریح کرد: چندین بار توسط بانک صادرات، آگهی مزایده برای فروش زده شده، اما با شرایط رکود اقتصادی در زابل، کسی جرأت خرید و راه اندازی آن را نداشته است.


سرمایه گذار سیستانی کاندیدای راه اندازی کارخانه شده است

کارشناس ارشد مدیریت توسعه روستایی اظهار داشت: اخیراً یک سرمایه‌گذار سیستانی در مزایده شرکت و این کارخانه را خریداری و کاندیدای راه اندازی شد.

نورزایی با بیان اینکه، دیروز درب های پلمپ شده را گشودیم و دارایی های آن را از بانک، تحویل گرفتیم تصریح کرد: در بدو ورود به کارخانه، به شوخی گفتم، چرا نماینده ی میراث فرهنگی نیامده است؟

وی در ادامه گفت: داخل سالن تولید، عکس های سه گانه ی حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و آقای هاشمی که آن زمان رئیس جمهور بودند، توجهم را جلب کرد.

نورزایی با بیان اینکه، ای کاش کارخانجات زیادی بود و عکس رؤسای جمهور نیز بر دیوار سالن های تولید خودنمایی می کرد تاکید کرد: اصلاٙ به نظرم شاخص خوبی است، منبعد، رؤسای جمهور آمار عکس هایی که از آنها بر دیوار سالن های تولید زده شده، بدهند.

صاحبان سرمایه سیستانی به سیستان بازگردند

کارشناس ارشد مدیریت توسعه روستایی گفت: چه می شد اگر صاحبان سرمایه ی سیستانی، محیط های سرسبز و امکانات رفاهی شهرهای شمالی، مشهد و تهران را رها می کردند و در بازسازی اقتصادی منطقه ی راکد سیستان، عصبیت به خرج می دادند و به همین سرمایه گذار، اقتدا می کردند.

وی ابراز داشت: ما در سیستان، گاوداری ها، مرغداری ها و واحدهای تعطیل شده ی زیادی داریم، بیایید اینها را احیاء کنیم و همیشه به دنبال احداث واحدهای جدید نباشیم، اینها اولویت دارند.

نورزایی در پایان گفت: هر سرمایه گذار تعدادی جوان را از مهلکه ی بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی شهرها و بی هویتی قومی نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما