شناسهٔ خبر: 18157301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیروهای عراقی اولین محله در غرب موصل را از داعش پس گرفتند

71496

تلویزیون عراق به نقل از فرمانده عملیات موصل از بازپس‌گیری اولین محله در غرب موصل یک هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی این بخش خبر داد، در حالی که نیروهای عراقی با حمایت جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای ارتش این کشور در یک کیلومتری ساختمان استانداری نینوا در بخش غربی این شهر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، عبد الامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات " ای نینوا به سوی تو می‌آییم" اظهار داشت: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق محله المامون را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشتند.

فرمانده عملیات نظامی آزادسازی موصل تاکید کرد: المامون اولین محله در بخش غربی موصل است که به شکل کامل توسط نیروهای عراقی آزاد شد.

یارالله افزود: نیروهای پلیس با تخریب موانع داعش در حال حاضر در محله الطیران در جنوب موصل مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس یک خودروی بمب‌گذاری شده با حدود ۱۰۰۰ لیتر گاز سمی را در نزدیکی فرودگاه موصل خنثی کرد.

گفت: نیروهای پلیس فدرال به محله‌های "الجوسق" و "الطیران" وارد شده و به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

یارالله افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم وارد منطقه "وادی حجر" شدند.

محله المأمون واقع در جنوب غرب شهر موصل یکی از اولین محله‌هایی است که نیروهای عراقی پس از کنترل بر فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی در جنوب موصل وارد آن شده‌اند.

عبد الامیر المحمداوی، یکی از افسران نیروهای واکنش سریع عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ما اکنون به سمت ساختمان استانداری نینوا در غرب موصل به پیش می‌رویم و تنها یک کیلومتر با آن فاصله داریم.

المحمداوی افزود: در حالی که نیروهای عراقی از اطراف شهر به عمق محله‌های پرجمعیت در حرکت هستند، بر شدت درگیری‌ها افزوده می‌شود.

به گفته برخی شاهدان عینی در محله‌های تازه آزاد شده موصل گروه تروریستی داعش در آستانه فروپاشی است.

یکی از ساکنان محله المأمون در تماسی تلفنی گفت: داعشی‌ها در چند روز گذشته خانواده‌های خود را به مناطق امن‌تر در دیگر محله‌ها منتقل کردند.

به گفته برخی از ساکنان موصل اعضای این گروه تروریستی به شدت ترسیده‌اند و اخیرا نیز از طریق بلندگوهای مساجد از مردم می‌خواهند در برابر حمله "کفار" مقاومت کنند.

انتهای پیام

نظر شما