شناسهٔ خبر: 18156672 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تحصیل دانشجویانی از ۳۶ کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

خبرگزاری شبستان:دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال ۹۶ به دنبال جذب دانشجو از کشورهای چین، پاکستان، هندوستان و اندونزی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری شبستان، علی عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص روز بین الملل این دانشگاه گفت: در حوزه آموزش عالی کشور ما در قوانین بالادستی به دنبال رسیدن به مرجعیت علمی در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در 3 سطح بین‌المللی، ملی و یا منطقه‌ای عمل می‌کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به دنبال دست‌یابی به اهداف بین‌المللی کشور می‌باشد.

 

عرب خردمند با بیان اینکه در روز بین‌الملل دانشگاه غرفه‌هایی از کشورهایی که در این دانشگاه دانشجو داریم در محوطه دانشگاه تهران برپا می‌شود، گفت: ما از سفرای کشورها، مسئولان، وزارت امور خارجه و مسئولان کشور دعوت می‌کنیم با حضور در این جشن با دانشگاه بیشتر آشنا شوند و این فضاسازی در سال‌‌های گذشته به‌خصوص از طریق سفرا منجر به این شد که برخی از سفرا به عنوان مبلغ به دنبال جذب دانشجوی خارجی برای ما باشند.

 

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح کیفی ما به دنبال تحقق بخشیدن به مرجعیت علمی هستیم و هم‌اکنون با حمایت از پژوهش‌ها و پشتیبانی از محققان در جایگاه مطلوبی در سطح منطقه قرار داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ها‌ی کوتاه‌مدت بیشترین متقاضیان ما را دانشجویان آلمانی تشکیل داده‌اند. در دوره‌های مدرن نیز عراق، هندوستان، پاکستان، نیجریه، اتیوپی، غنا و چین بیشترین تعداد دانشجو در ایران دارند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از 36 کشور جهان دانشجویانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود: برای سال 96 ما به دنبال جذب دانشجو از کشورهای پاکستان، هندوستان، چین و اندونزی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 63 نفر از 16 کشور جهان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون 664 دانشجو از 36 کشور در حال ادامه تحصیل می‌باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران 16 و 17 اسفندماه سالجاری با حضور غرفه‌هایی از کشورهایی که دانشجویان آنها مشغول به تحصیل هستند و سفرا در محوطه اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما