شناسهٔ خبر: 18156234 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جشنواره «دریا مسیر پیشرفت» برگزار می شود

فراخوان آثار سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با همکاری ارگانها و نهادهای دریایی کشور توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

بهنام رضایی، دبیر گروه ترویج و آموزش ستاد توسه صنایع دریایی معاونت علمی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پیرو برنامه ریزی انجام شده در فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور،  سومین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در سال ۹۶ با برنامه هایی جامع برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های این جشنواره اظهار داشت:انتخاب طرح های برتر شرکتهای دانش بنیان دریایی ارگانها و نهاد دریایی، دانشگاه ها و موسسات علمی، برگزاری ایده بازار، مسابقات شناورهای هوشمند، جشنواره فیلم کوتاه، رباتهای زیردریایی(ROV) از جمله برنامه های این جشنواره به شمار می روند.

رضایی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش دانش آموزی جشنواره دریا مسیر پیشرفت، مسابقات شناورهای کنترل از راه دور، مسابقات رباتهای زیر دریایی، مسابقه خانوادگی آشنایی با دریا و بخش آثار جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های جشنواره دریا مسیر پیشرفت گفت: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور و سخنرانی علمی و کارگاههای آموزشی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره محسوب می شوند.

رضایی افزود: مهم ترین اهداف این جشنواره ملی شامل تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تبیین اهمیت صنایع دریا و صنایع وابسته به آن در میان اقشار مختلف، حمایت از طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، حمایت از ابداعات و اختراعات و هدایت تحصیلی دانش آموزان نخبه و علاقه مند به سمت رشته های تحصیلی مرتبط با دریا می شود.

وی گفت: مراسم پایانی این جشنواره در آبان ماه سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار می شود و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

نظر شما