شناسهٔ خبر: 18154389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیه ای که شهید خرازی بسیار قرائت می کرد+ فیلم

در این فیلم نشان داده می شود که شهید خرازی کدام آیه از قرآن را بسیار قرائت می کند و استنباط وی از آیه چیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) در هشتم اسفند ماه سال 1365 در اثر انفجار خمپاره ای در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید، وی با وجود اینکه یکی از دست های خود را در دوران دفاع مقدس از دست داده بود همراه دیگر رزمندگان در جبهه حق علیه باطل جنگید و هیچ گاه خود را در مقام فرماندهی تصور نکرد.

این شهید والا مقام در سال 1360 پس از آزادسازی بستان، تیپ امام حسین (ع) را رسمیت داد كه بعدها با درخشش او و نیروهایش در رشادتها و جانفشانی‌ها، به لشگر امام حسین (ع) ارتقا یافت.

در این فیلم آیه فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (ای مؤمنان نه شما بلکه خدا کافران را کُشت و ای رسول چون تو تیر افکندی نه تو بلکه خدا افکند تا کافران را شکست دهد و برای آنکه مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست. انفال / 17) را در بین رزمندگان قرائت کرده و استنباط خود را از این آیه برای همرزمانش بازگو می کند و به آنها وعده پیروزی حق را می دهد.

در ادامه این فیلم را ببینید.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script type="text/javascript" src="http://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/5995021/5894586?width=400&height=300"></script></div>
 
برای دانلود اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/

نظر شما