شناسهٔ خبر: 18153521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری کرمان: پرونده جنایت فهرج آماده صدور کیفرخواست است

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرونده جنایت فهرج آماده صدور کیفرخواست است و پس از آن، حکم لازم و قانونی از سوی دادگاه صادر می شود.

صاحب‌خبر -

یدالله موحد روز یکشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کرمان با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: تحقیقات اولیه پرونده جنایت فهرج تمام شده است.
عصر پنجشنبه دوم دی سال جاری جوانی 26 ساله در روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج به دلیل اختلافات خانوادگی که از قبل با خانواده همسر خود داشت، اقدام به تیراندازی در منزل پدر همسرش کرد و در نهایت 10 نفر از اهالی خانواده همسر و همسایگان آنها را که در منزل این خانواده حضور داشتند به قتل رساند.
همچنین چهار نفر در این حادثه مجروح و در بیمارستان بستری شدند.
رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به تعیین بازپرس ویژه برای رسیدگی به این پرونده عنوان کرد: با توجه به تعدد مقتولان این حادثه مواردی مربوط به حصر وراثت در این پرونده مطرح شده که به زودی رفع می شود.
وی با اعلام اینکه این پرونده در سال جاری تکمیل شده و مورد سیدگی نهایی قرار می گیرد گفت: به یقین عامل این جنایت به دلیل قتل 10 نفر به 10 بار قصاص و با شرایط خاص قانونی محکوم می شود و در کنار آن برای جرایمی که درباره سایر افراد از جمله جراحت هایی که ایجاد کرده نیز محکومیت هایی را خواهد داشت.
موحد افزود: نحوه اجرا در صدور حکم و توسط قاضی پرونده تعیین می شود و در صورتی که ملاحظات امنیتی نباشد حکم وی در ملاءعام اجرا می شود که این مورد بسته به نظر قاضی مربوطه است.
وی درباره پرونده های قتل دختر بچه هفت ساله افغان و نیز ربایش دختر بچه دیگر و شایعات مطرح شده پیرامون این دو موضوع گفت: تمامی مطالبی که در فضای مجازی درباره این موضوعات مطرح شد کذب است و واقعیت ندارد زیرا این دو موضوع، موردی بوده اند.
رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: فرمانده انتظامی استان نیز درباره این موارد مصاحبه و اطلاع رسانی کرد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: خاطرات رسانه ای ما همواره شیرین است و اصحاب رسانه در سال های اخیر تعامل بسیار خوبی با مجموعه قضایی داشته اند.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که چهارم اسفند گشایش یافت امروز هشتم اسفند به کار خود پایان می دهد.
7440/1354
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشاردهنده : پروانه امانی

انتهای پیام /*

نظر شما