شناسهٔ خبر: 18152311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ستاری تاکید کرد:

نیاز صنعت به نیروهای دانشی و شتاب‌ دهنده ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگر صنعت بخواهد اقتصاد خود را بچرخاند نیاز به نیروهای دانشی و شتاب دهنده ها در کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت علوم در راستای راه اندازی شهر سلول های بنیادی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت:  آینده وضعیت آموزش عالی کشور به گونه ای شده که بین مردم و دانشگاه ارتباطاتی برقرار شده است.

وی اظهار داشت: در این صورت می توان چنین برداشت کرد که دیوار دانش و جامعه برداشته می شود و در این راستا دانشگاه نیز جزیی از اقتصاد کشور به شمار می رود؛ این موضوع نیز می تواند اشتغال زا باشد.

ستاری در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر صنعت نیز متوجه این شده که اگر بخواهد اقتصاد خود را بچرخاند نیاز به نیروهای دانشی، شتاب دهنده ها و نتیجه جدید تحقیقات دارد، از این رو باید این تحقیقات با کیفیت تر و با نتیجه بهتری ارائه شوند.

وی با بیان اینکه ما از شتاب دهنده ها، دانشگاه ها، بخش های خصوصی و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم اظهار داشت: همچنین باید محیط جدیدی از سوی دانشگاه ها برای افراد محقق در شرکت ها و شتاب دهنده ایجاد شود.

نظر شما