شناسهٔ خبر: 18151988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش بخشی از جنگل های مرزی جمهوری آذربایجان در جوار پارس آباد مغان را فراگرفت

اردبیل - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد مغان از وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در همسایگی این شهرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

عزیز جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر این آتش سوزی که ساعتی پیش رخ داده و همچنان ادامه دارد هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی خودرو و نیز بخش وسیعی از پوشش گیاهی در آن سوی ارس در مجاورت پارس آباد طعمه حریق شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی و مرزبانی جمهوری آذربایجان هیچ اقدامی برای اطفای حریق و یا جلوگیری از گسترش دامنه آن انجام نمی دهند گفت: در سال های اخیر بارها شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی آذربایجان بوده ایم.
وی احتمال سرایت آتش به جنگل های پارس آباد به لحاظ وجود رودخانه ارس به عنوان بزرگترین مانع طبیع را ضعیف دانست و اظهار کرد: به دنبال این حادثه ماموران اداره منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش نشانی منطقه به محل اعزام شدند تا در صورت سرایت احتمالی آتش سوزی به این سوی مرز و جنگل های منطقه نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.
وی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی چنین حوادثی افزود: دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.
جنگل های دو طرف رود ارس مامن و زیستگاه اصلی انواع پرندگان و جانواران وحشی از جمله گراز، خوک ، شغال و روباه است و این آتش سوزی موجب از بین رفتن و تخریب زیستگاه ها و تلف شدن شمار قابل توجهی از این حیوانات وحشی می شود.
پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان و حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
خبرنگار: اسدالله فولادی/گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7121/6016/6018

انتهای پیام /*

نظر شما