شناسهٔ خبر: 18151379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان: رمز پایداری انقلاب اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است گفت: اگر می خواهیم انقلاب تثبیت شود و ماندگار بماند باید به تعلیم و تربیت توجه ویژه ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت روز امور تربیتی افزود: اگر بتوانیم آدم بسازیم آینده انقلاب تضمین می شود.
وی اظهار کرد: تمامی مستکبران جهان از انقلاب اسلامی می ترسند و با ترفندهای شیطانی می خواهند نظام جمهوری اسلامی در دنیا نباشد.
وی با اشاره به این سخن رئیس جمهوری آمریکا که هرج و مرج را از دولت های گذشته به ارث برده ام افزود: امنیت در آمریکا وجود ندارد.
امام جمعه کرمان به جانفشانی های آحاد مختلف مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی که عده زیادی بعد فوت وی نیز حرف هایی را مطرح می کنند زیر شکنجه های ساواک طاقت آورد به گونه ای که خودش نقل کرد نماز صبح را بعد شکنجه ها نشسته خواندم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) بنیان آن را گذاشت دنیا را مات و مبهوت کرد و بهترین امنیت را برای ایران اسلامی به همراه آورده و با جدیتی که در نیروهای نظامی وجود دارد از نظر قدرت نظامی به مرحله ای رسیده ایم که هیچ کشوری قدرت مقابله نظامی با ما را ندارد.
آیت الله جعفری گفت: از نظر دین و منطق قرآن، ارزشمندتر از تعلیم و تربیت موضوعی وجود ندارد و مسئله تعلیم و تزکیه در راس همه مسائل دینی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در قرآن کریم مسئله تزکیه قبل از تعلیم مطرح شده اما تعلیم لازمه رسیدن به تزکیه است، علمای دین هم به این نتایج رسیده اند که تعلیم مقدمه تزکیه است و باید نتیجه تعلیم و تربیت در مدارس، تزکیه نفس و رسیدن به حیات طیبه باشد.
وی تاکید کرد: بدون تعلیم و تربیت با معجزه نمی توان افراد را به سعادت و کمال هدایت کرد به همین دلیل است که اسلام و سایر مکاتب دیگر به تعلیم و تربیت به صورت ویژه می پردازد.
نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به وضعیت ناامنی موجود در آمریکا افزود: وجود آمار خودکشی و غیره نشانه بی توجهی آمریکا به دین و تعلیم و تربیت است.
وی گفت: فلسفه اهمیت به تعلیم و تربیت برای همه روشن است و چرا امامان معصوم (ع)، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این مسئله تاکید دارند زیرا رسالت تعلیم و تربیت انسان به معنای واقعی است که اگر این مهم در کشوری تحقق یابد توسعه و پیشرفت در آن کشور محقق می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه تربیت از تعلیم جدا نیست و همه عوامل مدرسه نقش تربیتی دارند گفت: تلفیق فعالیت های آموزشی و پرورشی ضرورتی امکان ناپذیر است.
محمد محسن بیگی افزود: 200 روحانی زن و مرد در آموزش و پرورش در حال فعالیت های پرورشی و مشاوره ای هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ارتباط موثر این دو بخش نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورش داشته است.
وی گفت: یکهزار و 400 روحانی در استان کرمان در برپایی نماز جماعت در مدارس با آموزش و پرورش همکاری دارند این در حالی است که بیش از سه هزار نماز جماعت در مدارس استان برپا می شود.
محسن بیگی تصریح کرد: همه اقشار مردم و دستگاه های دولتی باید در امر تعلیم و تربیت همکاری کنند و آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این رسالت خطیر بر نمی آید.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028

انتهای پیام /*

نظر شما