شناسهٔ خبر: 18150721 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استقرار 150 شرکت نوپا در «شهر سلول»/ایجاد یک پارک فناوری تخصصی

71568

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در فاز اول بالغ بر 100 تا 150 شرکت نوپا در «شهر سلول» مستقر می‌شوند، گفت: راه‌اندازی زیرساخت‌های «شهر سلول» 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیرعلی حمیدیه امروز صبح در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری وزارت علوم و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد شهر سلول در دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «شهر سلول» اولین شهر تخصصی علم و فناوری خواهد بود، اظهار کرد: این شهر با مشارکت بخش غیردولتی و دولتی راه‌اندازی می‌شود و دانشگاه خوارزمی در استان البرز زیرساخت‌های مورد نیاز شهر سلول را تامین می‌کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری افزود: همچنین مجموعه‌ای از بخش غیردولتی و صندوق‌های حمایتی مدیریت شهر را به صورت تخصصی در اختیار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهر سلول دارای یک پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت خواهد بود، گفت: مرکز خدمات بالینی تخصصی سلول درمانی در حوزه کاربردی‌سازی، موزه سلولی جهت ارائه خدمات علمی و ترویجی عمومی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بخش مدیریت شهر سلول و مراکز حمایت مالی و حقوقی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات حمایتی- آموزشی و توانمندسازی از دیگر اجزای این شهر به شمار می‌روند.

حمیدیه تصریح کرد: از شرکت‌های جوان و نوپای دانش‌بنیان برای استقرار در این شهر دعوت به عمل می‌آید که طبق برنامه‌ریزی‌ها در فاز اول بالغ بر 100 تا 150 شرکت در این شهر مستقر خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه راه‌اندازی زیرساخت‌های این شهر بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد، گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها در کمتر از 6 ماه تعدادی از شرکت‌ها در این شهر مستقر خواهند شد.

وی در ادامه تبدیل ایده به محصول در قالب شرکت نوپا را از جمله ماموریت‌های شهر سلول عنوان کرد و افزود: شرکت‌های نوپا برای تبدیل ایده به محصول نیاز به محیط زیست مناسب دارند که با استقرار در شهر سلول می‌توانند از یک محیط زیست مناسب استفاده کنند، چراکه امکانات و فضای لازم برای بهره‌مندی شرکت‌ها در این شهر فراهم شده است.

حمیدیه تصریح کرد: حمایت مالی، آموزش، توانمندسازی و ارائه مشاوره برای تبدیل ایده شرکت‌ها به محصول و ورود به بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورت بازدهی این شهر قابلیت تسری به سراسر کشور را خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما