شناسهٔ خبر: 18149411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

آقای مطهری از «اختاپوس» هم استفاده کنید

حالا که علی مطهری در پاسخ به اثبات ادعایش «احضار روح» را پیشنهاد کرده به نظر می رسد باید وی به دنبال روش های جدیدتری چون استفاده اختاپوس و میمون چینی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً پیشنهاد کرده است که برای اثبات یکی از ادعاهایش روح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احضار شود. پس از آنکه او بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی و به نقل از او اعلام کرد که در سال 84 با شکایت آقای هاشمی 110 نفر از سرداران سپاه به زندان‌های کوتاه و بلند مدت محکوم شده‌اند، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه ضمن رد این ادعا به او پیشنهاد کرد که برای اثبات مدعایش فقط کافی است نام یکی از آن 110 نفر را بگوید.  علی مطهری در پاسخ به حمیدرضا مقدم‌فر گفت که نام هیچ‌کدام را نمی‌داند اما پیشنهاد کرد که روح آیت‌الله هاشمی احضار و از خود ایشان پرسیده شود!

جعفر شیرعلی نیا نویسنده کتاب روایت مصور از زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی که در خلال تدوین این کتاب دیدارها و گفتگوهایی با آیت‌الله داشته و آنها را ثبت و ضبط هم کرده است، ادعای علی مطهری را به طور کامل رد کرد با این حال صرف‌نظر از خود این ادعای اخیر آقای مطهری، روشی که او برای اثبات حرفش پیشنهاد کرده-احضار روح- فی‌نفسه موضوعیت دارد.

در صورت بکارگیری تز آقای مطهری، از این پس جای متهم و مدعی در پروسه‌ی اثبات مدعاها عوض و "البینه علی المدعی" به "البینه علی المتهم" تبدیل می‌شود؛ یعنی هرکس می‌تواند در کوچه و خیابان به هر فردی که خواست هر نسبتی که دوست داشت بدهد و اگر طرف مقابل اعاده حیثیت کرد، او را به روح اموات خودش یا طرف مقابل حواله بدهد. امّا مسئله‌ی این متن پرداختن به چنین لوازم و تبعاتی نیست، بلکه نگارنده درصدد است با توجه به نوع علاقمندی آقای مطهری و شیوه‌ای که ایشان در سیاست به کار گرفته، راه‌های بهتری پیشنهاد کند.

مشابه آنچه آقای مطهری پیشنهاد کرده، پیش از این در ایالات متحده آمریکا در چند مورد به کار گرفته شده؛ اما احتمالاً برای آقای مطهری تاسف‌آور خواهد بود اگر از ناکام بودن آنها مطلع شوند. ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 در ایران یکی از این نمونه‌هاست. سازمان سیا چندی پیش اسنادی را از طبقه بندی خارج و منتشر کرد که بر اساس آن این سازمان برای یافتن محل جاسوس های آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی در تهران، 200 مرتبه به استفاده از قدرت‌های جادویی و ماورایی نیز متوسل شده که البته هیچ نتیجه‌ای نداشته است.


سیا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی بیش از 200 بار از نیروهای ماورایی و جادوگری برای اطلاع از محل گروگان‌ها کمک گرفتند ولی طرفی نبستند

در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا نیز بسیاری از رمالان که آقای مطهری به روش آنها ابراز علاقه کرده، از پیروزی قطعی هیلاری کلینتون خبر می‌دادند، اما آنچه در واقعیت رخ داد چیز دیگری بود.


هافینگتون پست به ماجرای پیشگویی رمالها از انتخاب هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 آمریکا می‌گوید/علیرغم این پیشگویی‌ها، ترامپ پیروز شد

 

 

بنابراین هرچند استفاده از چنین روشهایی اساساً وهن عقل و عقلانیت است، اما با توجه به سابقه ناکامی‌های سنگین تمسک به رمالان و نیروهای ماورایی و همچنین با عنایت به نوع علاقمندی آقای مطهری به روش‌های غیرمعمول، مهمترین پیشنهادی که می‌تواند میان علاقه مطهری و روش‌های اینچنین جمع ببندد، بهره‌گیری از حیوانات پیشگوست؛ چرا که به نظر می‌رسد حداقل طی سالهای اخیر حیوانات کارنامه بهتری نسبت به رمالان داشته‌اند.

مثلاً میمون چینی پدیده‌ای است که در همین انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا خودی نشان داد؛ او طی مراسمی با بغل کردن مقوای ترامپ پیش‌بینی کرد که او پیروز انتخابات 2016 آمریکا خواهد بود. این در حالی است که برخی سگ‌ها پیش‌بینی غلطی داشتند!


میمون چینی پیش‌بینی کرده بود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود

 

اختاپوس پیشگو نیز نمونه جالبی است؛ او در جام ملتهای 2008 اروپا هشتاد درصد مسابقات تیم ملی آلمان را به درستی پیش‌بینی کرد و از این نظر شگفتی‌ساز شد. او در جام ملت‌های اروپا فقط بازی فینال را اشتباه پیشگویی کرده بود. این هشت‌پای نر همچنین هر 7 بازی تیم ملی فوتبال آلمان در جام، و نیز بازی فینال جام جهانی فوتبال 2010 را به‌درستی پیش‌بینی کرد به‌طوری که بسیاری از مردم و رسانه‌ها پیش از هر بازی آلمان منتظر پیش‌بینی پل در مورد آن بازی می‌شدند.


پاولِ هشت‌پا (به آلمانی: Paul der Krake)؛ هشت‌پایی در آکواریوم حیات دریایی شهر اوبرهاوزن در آلمان بود که با پیش‌بینی درست بسیاری از مسابقات تیم ملی فوتبال آلمان به شهرت جهانی رسیده بود

 

بنابراین عیلرغم تاکید مجدد بر اینکه بهره‌گیری از اینگونه روش‌ها توهین به بزرگترین داشته بشری، یعنی عقل و منطق است، اما اگر آقای علی مطهری به چنین اموری علاقمندند، به نظر می‌رسد می‌توانند روشهای بهتری هم در پیش بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما