شناسهٔ خبر: 18146540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

چالش‌احضار روح برای‌یک نام !

صاحب‌خبر -
روز نو :

 علی مطهری چندی پیش در خاطره‌ای که از آیت‌ا... هاشمی نقل کرده، ادعا کرده بود که آیت‌ا... «۲ بار» به او گفته بود«بعد از انتخابات سال ۸۴ من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و ۱۱۰نفر از آنها به زندان‌های کوتاه‌مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم». این ادعای نایب رئیس مجلس با واکنش‌هایی مواجه شد از جمله اینکه حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، درباره اظهارات علی مطهری و خاطراتی که او از هاشمی تعریف کرده، گفت: «برخی خاطرات خود آیت‌ا... هاشمی همواره محل مناقشه و اعتبار و صحت آن مورد تردید بوده است، اما جالب‌تر اینکه حالا فردی مانند علی مطهری از آقای هاشمی خاطره گفته است. آقای مطهری گفته است که در سال ۸۴ آقای هاشمی از سپاه به‌خاطر بحث انتخابات شکایت کرده و ۱۱۰ نفر محکوم شده‌اند، ولی خود آقای هاشمی نخواسته این موضوع را علنی کند؛ حالا ما به آقای علی مطهری می‌گوییم ۱۰۹ نفر را ما فاکتور می‌‌گیریم، شما فقط یک نفر از آن ۱۱۰ نفر را که در دادگاه محکوم شده است به ما معرفی کن.» او افزوده که «معلوم نیست آقای مطهری چنین دروغ شاخداری را چگونه می‌سازد و تحویل افکار‌عمومی می‌دهد.»

مطهری پاسخ داد

پس از آن بود که علی مطهری این گونه پاسخ داد:«آقای مقدم‌فر مشاور فرمانده محترم سپاه در ارتباط با خاطره‌ای که من از مرحوم آیت‌ا... هاشمی نقل کردم توضیح خواسته است. این خاطره را آقای هاشمی دو بار برای من نقل کرد، فرمود: «بعد از انتخابات سال ۸۴ من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و ۱۱۰ نفر از آنها به زندان‌های کوتاه مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم.» ایشان می‌گفت:«من این موضوع را به اطلاع مقام رهبری هم رساندم و گفتم به خاطر مصلحت نظام از آنها می‌گذرم.» وی افزود: «حالا آقای مقدم‌فر از من خواسته است اسم یکی از آن ۱۱۰ نفر را بگویم. به ایشان می‌گویم بروند سراغ افرادی که احضار روح می‌کنند و از طریق احضار روح آن عزیز از دست رفته اسامی را به دست آورند.»

نوبت مقدم‌فر شد

طبق روالی که پیش می‌رفت، نوبت مقدم‌فر بود که واکنشی نشان دهد و این اتفاق رخ داد. او دیروز با تعجب بر‌انگیز و تاسف‌آور خواندن پاسخ اخیر علی مطهری و پیشنهاد او برای احضار روح آیت‌ا...‌هاشمی،پرسید: چگونه چنین فردی که بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و شرعی را نمی‌داند، در جایگاه هیات رئیسه عالی‌ترین مرجع قانونگذاری کشور قرار دارد؟ مقدم‌فر گفت: مگر به فرموده حضرت امام راحل(ره) قرار نبود مجلس عصاره فضائل ملت باشد؟ آیا در این نوع رفتار سیاسی سخیف نایب رئیس مجلس بویی از فضیلت به مشام می‌رسد؟ این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای گفت: ایشان(علی‌مطهری) چگونه به خود اجازه می‌دهند نهادی انقلابی را صرفا بر اساس یک خاطره‌گویی که قبلا بی پایه بودن این نوع خاطره‌گویی‌ها که بر خلاف نص صریح وصیتنامه امام راحل(ره) موارد خلافی درباره بدیهی‌ترین شعارهای انقلاب به آن بزرگوار نسبت داده شده بود و از سوی وفاداران به انقلاب مورد اعتراض قرار گرفته بود، متهم سازند و حتی پس از آشکار شدن بی‌اساس بودن آن به جای عذرخواهی در سخنی گزاف اثبات آن را به احضار ارواح حوالت دهند؟ ظاهرا ایشان دکترای فلسفه دارند، آیا این پاسخ به سوال اینجانب بویی از منطق و استدلال دارد؟ آیا قابل پذیرش است که ایشان بر اساس خاطره‌گویی شخصی از پدر بزرگوارشان متهم به بی‌خردی و سفاهت و انحراف شوند و وقتی سند آن را مطالبه نمایند، اثبات آن به احضار روح پدر شهیدشان حواله داده شود؟ مقدم‌فر ادامه داد: ارتباط با اجنبه و احضار ارواح جزو آداب منحرفان و رمالان و جن‌گیران است، لذا تعجب می‌کنم که چطور آقای مطهری به این روش‌ها علاقه نشان می‌دهد و دیگران را هم به به‌کارگیری آن ارجاع و سوق می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما