شناسهٔ خبر: 18145797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در گفت‌وگو با تسنیم:

بسیج جامعه پزشکی لرستان ۶۵ هزار خدمت رایگان به مردم ارائه کرد

R41450/P1361/S6,72/CT1

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: بسیج جامعه پزشکی لرستان از ابتدای سال ۹۵ تاکنون به ۶۵ هزار و ۹۰۹ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان به مردم ارائه‌ کرده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، به تأسیس فراگیر تشکل انقلابی بسیج جامعه پزشکی در هشتم اسفند ماه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل بسیج مهم‌ترین و بزرگ‌ترین یادگار امام راحل (ره) است که همه آن را به چشم یک ارگان نظامی ‏می‌بینند؛ درصورتی‌که بسیج یک ارگان معنوی است و هدف از تشکیل آن، فعالیت در همه ابعاد و نه‌فقط بعد نظامی است، چنانچه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور، با کمک بسیج جامعه پزشکی با موفقیت حل‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه  بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است افزود: بسیج جامعه پزشکی  در پی این بوده که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد، برای مثال یکی از اقداماتی که هرساله در این راستا در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، برپایی بیمارستان صحرایی  و ثابت است که کمک بزرگی به افزایش سلامت و بهداشت مناطق محروم کرده و هرساله ازنظر کمی سیر صعودی داشته است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: این سازمان از ابتدای سال 1390 تاکنون 6 بیمارستان صحرایی و10 بیمارستان ثابت در مناطق محروم و کم برخوردار استان برپا کرده و ششمین بیمارستان صحرایی نیز امسال در دهه مبارک فجر با بیش از 20 هزار نوع خدمت  به مردم منطقه در سراب حمام پلدختر برپا شد.

وی با اشاره به خدمات  پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم بیان کرد: امسال 20 تیم تخصصی، 220 تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شدند و 125 ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسر استان  برپاشده است که درمجموع از ابتدای سال 95 تاکنون به 65 هزار و 909 نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌ کرده است.

شمس بیرانوند به دیگر خدمات پزشکی  بسیج جامعه استان اشاره کرد و گفت: برپایی درمانگاه ثابت به مدت 10 روز در موکب امام خامنه‌ای به‌صورت شبانه‌روز و اعزام تیم‌های پزشکی به موکب‌های مهران، نجف و کربلا جهت ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان به زائران اربعین حسینی(ع) و 7سورتی پرواز در مناطق صعب‌العبور و سخت گذر الیگودرز و پلدختر از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

وی در رابطه با دیگر برنامه‌های  بسیج جامعه پزشکی لرستان  تصریح کرد: برپایی همایش و کارگاه‌های  علمی به‌عنوان پدافند غیرعامل و جنگ نرم، افزایش جمعیت، حجاب و عفاف و نشست‌های روشنگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، انقلابی گری، نفوذ، دشمن‌شناسی و مهدویت برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علمی و کاربردی از دیگر برنامه‌های  بسیج جامعه پزشکی استان بوده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در سال 95 سه موضوع  مدیریت علمی سلامت، تغذیه و سبک زندگی اسلامی ایرانی و بهره‌برداری از طب اسلامی را اولویت علمی این سازمان قرار داده‌ایم و ما هم‌اکنون به دنبال تحقق این اولویت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی که در بسیج جامعه پزشکی موردتوجه است برپایی حلقه‌های صالحین به‌منظور رشد و ارتقاء معنوی افراد فعال در حوزه سلامت است، اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن ‏اصلی تشکیلات سازمانی بسیج ‏جامعه پزشکی است، هم‌اکنون 12 کانون  و 7 دفتر در سراسر استان فعالیت دارند، اما آن چیزی که به این ‏کانون‌ها قدرت ‏می‌دهد حرکت حلقه‌های صالحین است؛ زیرا حضور در حلقه‌های صالحین ‏بصیرت داشتن را طلب می‌کند.

شمس بیرانوند با اشاره به اینکه در ‏لرستان بیش از  پنج ‏هزار عضو بسیج جامعه پزشکی وجود دارد،افزود: هم‌اکنون 220حلقه صالحین در ‏شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند و اگر حلقه‌های صالحین ازلحاظ کمی و کیفی به‌صورت ‏منسجم ‏فعالیت کنند کوتاه‌ترین مسیر را در اثرگذاری سلامت استان خواهند گذاشت.

به گزارش تسنیم هشتم اسفند، سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر 8 است که روز ملی بسیج جامعه پزشکی نام‌گذاری شده است؛ بیمارستان فاطمه زهرا (س)، تنها بیمارستان صحرائی دنیا است که بمباران شیمیایی شده است و سالگرد این جنایت رژیم بعثی در سال 64، به‌عنوان نمادی برای تقدیر از جان‌فشانی‌های 80 هزار پزشک و پیراپزشک حاضر در دفاع مقدس در نظر گرفته‌شده است.

بسیج مستضعفین به دلیل ماهیت مردمی خود، پذیرای تمام افراد جامعه از هر قشر، صنف و طبقه‌ای شد و با حضور فعال و مستمر پزشکان در قالب گروه‌های اضطراری در خطوط مقدم و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی، این قشر هم پس از پایان جنگ تحت لوای بسیج درآمدند. البته تقویت و سازمان‌دهی این گروه‌های اضطراری، پس از فرمان بزرگ حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر حضور گروه‌های امدادی و پزشکی جهت کمک به مجروحین حملات دشمن بعثی به شهرهای جنوب کشور صورت گرفت.

پس از پایان جنگ تحمیلی، این حاملان پیام پایداری و استقامت، به‌منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور و همچنین ثبت و انتقال تجارب گران‌بهای دفاع مقدس، به‌عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج درآمدند، بسیج جامعه پزشکی، سال 1371 فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و نخستین شورای مرکزی آن اسفندماه 1374 تشکیل شد. دوره نخست حرکت این نهاد تا سال 1375 با انجام فعالیت‌هایی ارزشمند ادامه یافت و بعد از مدتی توقف از سال 1379 با نوسازی تشکیلات خود، به فعالیتش ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما