شناسهٔ خبر: 18137932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم ارتقای سطح کیفی و نقش آفرینی دانشگاه آزاد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع روسا و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بر ارتقای سطح کیفی و نقش آفرینی دانشگاه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی اکبر ولایتی ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین کنگره بین المللی آفریقایی آسیایی مایکوباکتریولوژی در دیدار با روساء و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به برخی از ضرورت های موجود برای توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبری از این مجموعه اشاره کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای رشد اقتصاد دانش بنیان که یکی از مهمترین پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی است گام بردارد و در این زمینه باید به نقش آفرینی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی توجه ویژه شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارتباط جدی تحصیلات تکمیلی و تحقیقات و پژوهش ها و ارتباط آن با صنعت و توسعه کشور هم اشاره کرد و افزود : برنامه ریزی های پژوهشی دانشگاه آزاد باید در جهت توسعه اقتصاد کشور و رشد فناوری های نوین و پیشرفت علوم پایه و ارتباط تحقیقات و پژوهش ها با صنعت و اقتصاد شکل گیرد .

دکتر ولایتی بر توجه به موضوعات فرهنگی و احیای ارزش های اسلامی و ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی در کنار موضوعات علمی و پژوهشی تاکید کرد

دکتر ابطحی معاون دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست با اشاره به فعالیت های مربوط به شخصیت و جایگاه علمی دکتر ولایتی در ایران و سطح بین الملل گفت: توسعه کیفی ،افزایش جایگاه تحصیلات تکمیلی و فعال سازی هر چه بیشتر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در صدر برنامه ریزی های دانشگاه آزاد قرار دارد.

در ادامه جلسه دکتر امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هم گزارشی از تعداد دانشجویان، رشته ها ، تخصص های موجود و ضرورت های مربوطه گزارشی را ارائه کرد.

نظر شما