شناسهٔ خبر: 18133547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تخفیف ۳۰ درصدی در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: کتاب‌های ارائه‌شده در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام با ۳۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، عمران خودآموز، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز (7 اسفند) در نشست خبری این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه متناسب بافرهنگ و بومی استان برنامه‌های مناسبی تدارک دیده‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه متناسب با ایام فاطمیه، نمایشگاهی از آثار علوم قرآنی در قالب عکس و پوستر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، افزود: ایستگاه نقاشی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل نمایشگاه دایر خواهد شد که برای کودکان و نوجوانان به‌طورقطع جذاب خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: کتاب‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود که 20 درصد از طریق بن تخفیف‌دار و 10 درصد نیز خود ناشران تخفیف می‌دهند و تلاش شده که با هماهنگی‌های صورت گرفته بالغ‌بر 50 ناشر معتبر در این نمایشگاه حضورداشته باشند.

 

خودآموز، تصریح کرد: خیلی از ناشرانی که جایگاهی که در سطح کشور دارند، چندان تمایلی برای حضور در نمایشگاه‌های استانی ندارند و در تهران و در مرکز نشر خود صرفه اقتصادی لازم رادارند، بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده برای حضور این ناشران در استان‌ها مشوق‌های لحاظ و این مشوق‌ها در اختیار ناشران قرار گیرد.

وی، گفت: تعداد اندکی که نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند باتدبیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آثار این ناشران به‌صورت غرفه متمرکز ارائه می‌شود و همچنین تلاش شده غرفه‌های جانبی و برنامه‌های جنبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دهم کتاب استان ایلام دایر شود.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مطرح‌شده است که با تأکیدات رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد که آثار ارزشی و متناسب با شعار اقتصاد مقاومتی و ایثار و شهادت در این نمایشگاه عرضه شود.

 

خودآموز، برپایی غرفه‌های کانون‌های مساجد، ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، نمایشگاه از آثار جشنواره آدم‌برفی، غرفه نماز و کودکان و کتاب را دیگر غرفه‌های جنبی دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام برشمرد و گفت: دستگاه‌های مختلف استان و به‌ویژه استاندار محترم ایلام به‌عنوان رئیس ستاد برگزار نمایشگاه، تعامل بسیار خوبی در برگزاری نمایشگاه داشته‌اند.

 

واحد زهرایی، دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه سراسر کتاب ایلام نیز در این نشست، گفت: تعداد قابل‌توجهی از ناشران کشوری در این نمایشگاه حضور دارند.

 

وی، ابراز کرد: اطلاع‌رسانی مناسب و تبلیغات محیطی در سطح استان و به‌ویژه مرکز شهر به‌خوبی صورت گرفته و در این راستای از ظرفیت رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی در راستای تبلیغات مناسب و اطلاع‌رسانی بهره‌گیری لازم صورت گرفته است.

 

زهرایی، خاطرنشان کرد: با رصد خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان، در پایان برگزاری نمایشگاه از رسانه‌های برتر در حوزه پوشش خبری این رویداد بزرگ فرهنگی در مراسمی با حضور مسئولان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما