شناسهٔ خبر: 18132787 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پورابراهیمی در پاسخ به سؤال مهر؛

درخواست دریافت اطلاعات حقوق‌ مدیران از سازمان حسابرسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استنباط ما این است که برخی در سازمان حسابرسی حقوق‌های نجومی می‌گیرند، گفت: اگر این سازمان در ارائه اطلاعات همکاری نکند، مجلس تحقیق و تفحص خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در شفافیت در جمع خبرنگاران گفت: استنباط ما این است که در سازمان حسابرسی حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود که بر این اساس درخواست شده تا اطلاعات حقوق مدیران را به مجلس ارائه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر افزود: در سال ۸۶ سازمان حسابرسی درخواست حذف ارائه اطلاعات مالی و حقوقی مدیران دستگاه‌های دولتی از گزارش‌های حسابرسی را داد که بر این اساس استنباط ما آن است که ممکن است برخی خود در این سازمان حقوق نجومی می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از سازمان حسابرسی خواسته شده تا اطلاعات پرداختی حقوق مدیران خود را ارائه کند و چنانچه این اقدام را در مهلت زمان تعیین شده انجام ندهد، مجلس وارد تحقیق و تفحص از این سازمان خواهد شد.

پورابراهیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارسال نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت  در خصوص تعیین تکلیف حق انتفاع معادن سنگ آهن نیز گفت: این نامه ارسال شده و منتظر دریافت پاسخ آن از وزیر صنعت هستیم.

گفتنی است، پورابراهیمی در این همایش اظهاراتی مبنی بر برخی شبهات در خصوص پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران سازمان حسابرسی را اعلام کرد.

نظر شما