شناسهٔ خبر: 18132768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در همایش استانداران، فرمانداران و بخشداران:

رحمانی‌فضلی: هر روز باید گزارش هر اقدامی که موجب تضعیف مشارکت شود را به من بدهند

وزیر کشور گفت:‌ هر روز باید گزارش هر نوع تحرک و اقدامی که موجب تضعیف مشارکت یا برهم خوردن بی‌طرفی می‌شود به من داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور اظهارداشت: مردم ولی نعمت انقلاب ‌هستند و مشارکت و حضور مردم منشاء همه حرکت هاست. متأسفانه برخی ناآگاهان داخلی به یأس مردم دامن می‌زنند و موفقیت خود را در یأس و ناامیدی مردم می دانند. مقام معظم رهبری اشاره کردند که برای دولت‌ها گزارش و بیان اقداماتشان مهم است، بنابراین اقدامات دولت باید به مردم معرفی شود تا مردم در جریان تلاش‌های دولت قرار بگیرند، اما متأسفانه انصاف در قضاوت نسبت به عملکرد دولت فراموش می‌شود. آنها که از دولت صد اشکال می‌گیرند لااقل سه کار دولت را هم بگویند. الان یا کارهای خوب گفته نمی‌شود یا به گونه‌ای گفته می‌شود که مسأله دار یا ابهام‌آلود نشان داده می‌شود. این گونه اقدامات مشکلی را حل نمی‌کند.
وی افزود: دشمن دنبال لطمه زدن به وحدت و انسجام ملی ماست. بنابراین باید با تکیه بر محوریت ایرانی بودن و اسلامی بودن بر انسجام ملی تأکید کنیم.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه برخی دنبال دسته‌بندی افراد به انقلابی و غیرانقلابی هستند، تصریح کرد: ما باید همه مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم، ما به چه حقی این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم و اکثر مردم را از دایره انقلاب دور می‌کنیم. با شاخص گذاری رهبر انقلاب همه مردم انقلابی هستند. ایجاد اشتغال، حفظ وحدت، تداوم اقتصاد مقاومتی و دشمن ستیزی همه جزو شاخص‌های انقلابی بودن است. مردم یار انقلاب هستند و این مرزبندی‌ها به نفع هیچ کس نیست.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی تحلیل‌ها بیان می‌کند اگر مشارکت کم باشد به نفع آنهاست. چرا ما به انتخابات نگاه جناحی داریم؟ در حالی که انتخابات باید موجب تقویت امنیت ملی و تضمین منافع ملی باشد. این تفکر غلط است که اگر مشارکت کم باشد به نفع ماست. رهبری به من فرموده‌اند که برای ایشان امنیت، سلامت انتخابات و رعایت قانون و همچنین مشارکت بالا در انتخابات خیلی مهم است. ایشان فرموده‌اند عملکرد وزارت کشور می‌تواند موجب افزایش مشارکت شود. وقتی رهبری چنین می‌فرمایند هر تحلیلی غیر از این، خلاف نظر رهبری است.
رحمانی فضلی همچنین تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم موضع بی‌طرفی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرائی  که از بیت‌المال و بودجه عمومی بهره می‌برند را حفظ کنیم. هر روز باید گزارش هر نوع تحرک و اقدامی که موجب تضعیف مشارکت یا برهم خوردن بی‌طرفی می‌شود به من داده شود، ما هم حتماً به صورت روزانه با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما