شناسهٔ خبر: 18132742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش ظریف به قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همه دنیا اذعان دارند که برادران ما در سپاه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریسم داشته اند. هرگونه حرکت علیه این مردان غیور ما صرفا باعث روشن تر شدن ماهیت آنهایی می شود که این اقدامات را انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریسم از سوی دولت آمریکا گفت: این تحرکات دولت ایالات متحده هیچ منفعتی برای آنها ندارد. همه دنیا اذعان دارند که برادران ما در سپاه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریسم داشته اند. هرگونه حرکت علیه این مردان غیور ما صرفا باعث روشن تر شدن ماهیت آنهایی می شود که این اقدامات را انجام می دهند.

وی در خصوص اظهارات مقامات ترکیه نیز گفت: معتقدم در منطقه، ما نیاز به همراهی و همکاری همه کشورها برای مقابله با تروریسم و افراط داریم. تروریسم و افراط برای هیچ کس منفعت ندارد و دامن زدن به دیدگاه های فرقه ای منفعتی ندارد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ما تجربه موثری با روسیه و ترکیه برای ایجاد و تداوم اتش بس در سوریه داشته ایم، گفت: امیدواریم همسایگان ما فواید تعامل را بیشتر درک کنند و واقعیات را در خاطر داشته باشند و بدانند که ایران خیرخواه منطقه است.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص برجام گفت: ما ناگزیر بودیم مرحله به مرحله امتیازاتی را که در توافق حاصل شده بگیریم و این روش را ادامه دادیم. به لطف خدا در بسیاری از حوزه ها به ویژه نفت و حمل و نقل که دو حوزه از سه حوزه اصلی تحریم ها بود، همه موانع برداشته شد و در حوزه بانکی نیز موانع را یک به یک برخواهیم داشت و قطعا در آینده بیش از این هم توفیق حاصل خواهد شد. جامعه بین المللی هم در قبال برخی لفاظی ها مقاومت کرده و تاکید کرده که برجام باید حفظ شود.

 

نظر شما