شناسهٔ خبر: 18132711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بررسی میزان از بازار هفته گذشته طلا و سکه؛

تک‌روی دلار همچنان ادامه دارد/ آخر هفته های گران در بازار طلا + نمودار

خبرگزاری میزان- بررسی بازار طلا، سکه و ارز نشان از آن دارد که ارزش طلا در بازار داخلی و بین المللی در کنار سکه تمام روند صعودی و دلار روند نزولی به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ارزش طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی همواره یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر میزان سرمایه گذاری در اقتصاد محسوب می شود و از سوی دیگر در اقتصاد خرد خانواده افراد علاقه خاصی از خود به بازار طلا و سکه نشان داده‌اند.

اونس جهانی
ارزش اونس جهانی در هفته گذشته نرخ 1235 دلار و 60 سنت را انتخاب کرده که این نرخ همچون گذشته در روز یکشنبه تکرار شده است، در روز دوشنبه ارزش اونس جهانی با رشد قیمت به نرخ 1238 دلار رسیده که البته این نرخ در روز سه شنبه با افت 50 سنتی مواجه شده است.

در روز چهارشنبه این نرخ اندکی رشد کرده و سرآغاز گرانی آخر هفته بوده است و در نهایت ارزش طلا در بازارهای جهانی در آخرین روز هفته به 1259 دلار و 5 سنت رسیده است.
بررسی کلی ارزش گذاری اونس جهانی نشان از آن دارد که در طی یک هفته این فلز گران بها روند صعودی به خود گرفته است.

تک‌روی دلار همچنان ادامه دارد/ آخر هفته های گران در بازار طلا

دلار آمریکا
دلار آمریکا در کنار اونس جهانی از تاثیرگذارترین عوامل بر نرخ طلای خام 18 عیار است که این مهم روز شنبه ارزش خود را 3802 تومان انتخاب کرده  و تا پایان هفته که به نرخ 3780 تومان داد و ستد شده روند نزولی به خود گرفته است.

بیشترین نرخ دلار در روز شنبه و کمترین نرخ در روز پنجشنبه به ثبت رسیده است، با این تفاسیر می توان گفت که ارزش دلار طی یک هفته روند نزولی به خود گرفته است.

تک‌روی دلار همچنان ادامه دارد/ آخر هفته های گران در بازار طلا

طلای خام 18 عیار
ارزش طلای خام 18 عیار با توجه به ارزش اونس جهانی و دلار آمریکا تعیین می شود که در روز شنبه نرخ 114 هزار و 948 تومان را انتخاب کرده و این نرخ تا انتهای روز دوشنبه روند نزولی به خود گرفته است، در روز سه شنبه ارزش طلا با رشد 300 تومانی به 114 هزار و 902 تومان رسیده و سرآغازی برای گرانی طلا بوده است، طلای خام 18 عیار در روز پنجشنبه ارزش 115 هزار و 294 تومان را برای خود انتخاب کرده است.

ارزان ترین نرخ برای طلای خام 18عیار در روز دوشنبه و گرانترین در روز پنجشنبه به ثبت رسیده است که نشان از رشد یک هفته ای طلا دارد.

تک‌روی دلار همچنان ادامه دارد/ آخر هفته های گران در بازار طلا

سکه تمام طرح امامی
سکه تمام در هفته های پیش در ارزش گذاری خود نیم نگاهی به ارزش گذاری طلای خام 18 عیار داشت و در هفته گذشته نیز این مسیر را ادامه داده بود.

ارزش سکه در ابتدای روزجاری نرخ 1 میلیون و 189 هزار تومان را انتخاب کرده که این نرخ در روز یکشنبه بار دیگر تکرار شد، در طی معاملات روز دوشنبه نرخ سکه روند صعودی به خود گرفت و در روز سه شنبه افت قیمت یک هزار تومانی را تجربه کرد تا شروعی برای رشد قیمت سکه تمام باشد.

در نهایت ارزش سکه تمام طرح امامی در روز پنجشنبه به ارزش 1 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

تک‌روی دلار همچنان ادامه دارد/ آخر هفته های گران در بازار طلا

انتهای پیام/

نظر شما