شناسهٔ خبر: 18132430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس:

ظرفیت‌های فرهنگی بندرعباس قابلیت جهانی‌ شدن را دارد

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: ظرفیت‌های فرهنگی استان هرمزگان و بندرعباس قابلیت جهانی شدن را دارد و برای این منظور باید انسجام برنامه‌های فرهنگی استان را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مهدی جهانبخش پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان بندرعباس اظهار کرد: حوزه فرهنگ حوزه مظلومی است و با وجود تأثیرگذاری فراوان آن بر حوزه‌های مختلف جامعه، اهالی فرهنگ هنوز با مشکلات زیادی هم در حوزه زیرساخت‌ها و هم در حوزه‌های برنامه‌ریزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس به عنوان متولی مدیریت شهر، همواره نگاه فرهنگی به توسعه شهر را مورد توجه قرار داده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی با محوریت مردم محلات مختلف شهر بندرعباس به اجرا درآمده که بیش از 85 هزار نفر از مردم از این برنامه‌ها به طور مستقیم بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: هویت هر شهر به سرمایه‌های فرهنگی آن از جمله هنرمندان و اهالی فرهنگ و اندیشه و نویسندگان آن است و یکی از اولویت‌های سال آینده ما در حوزه فعالیت فرهنگی در شهر بندرعباس نیز آشناسازی مردم و بخصوص جوانان شهر با ظرفیت‌های برجسته فرهنگی است.

جهانبخش گفت: کمک به تولید آثار فاخر فرهنگی نیز در دستور کار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس قرار گرفته است و علاوه بر این در ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری مجموعه برنامه‌هایی داریم که بتواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی هرمزگان و بندرعباس را به میهمانان نوروزی معرفی کند.

وی تصریح کرد: بندرعباس یک شهر مهم ساحلی با پیشینه فرهنگی غنی در جنوب ایران است و فرصت عرضه این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در ابعاد جهانی بسیار اهمیت دارد و لذا باید گام‌های خودمان را برای معرفی هرمزگان به همه جهانیان به عنوان گوشه‌ای از ایران عزیز استوارتر از گذشته برداریم.

انتهای پیام/3264/غ20

نظر شما