شناسهٔ خبر: 18132389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت‌میر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد مطرح کرد

مطالبات معيشتي مردم دستخوش سياست‌زدگي/ دانشگاه‌ها ديگر چمران و علم‌الهدي تربيت نمي‌كنند

نماينده بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد يزد گفت: مطالبات معيشتي مردم تحت تأثير سياست‌زدگي قرار گرفته و در واقع سياست‌زدگي به يك آفت در مسير تحقق مطالبات مردمي تبديل شده است.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت میر، نماينده بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد يزد و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز یزد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره بر نقش و جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها تأکیده کرده‌اند، به گونه‌ای که دانشگاه را مبدأ تحولات بزرگ دانسته‌اند، بیان داشت: با این وجود دانشگاه‌های کشور با مشکلات زیادی در حوزه‌های فرهنگی مواجه هستند که تأمل در چرایی این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

این فعال دانشجویی بیان کرد: امروز دانشگاه‌های استان یزد دیگر آن دانشگاهی نیست که شهید علم‌الهدی، شهید چمران و شهید محمدحسین محمد خانی تقدیم انقلاب کند.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ادامه داد: امروز در بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها اگر بخواهیم تعامل آن را با بیرون مورد توجه قرار دهیم، شاید تردیدی نباشد که در یک تبادل دائمی بین کلیت جامعه و دانشگاه این مسائل در حال تغییر است یعنی تأثیر متقابلی بین دانشگاه و دانشگاهیان با جامعه وجود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات از دولت یازدهم، بهبود وضعیت معیشتی مردم بوده است، اظهار داشت: متأسفانه این مهم دستخوش سیاست‌زدگی‌ها شده است.

 

میر عنوان کرد: اغلب مسئولان دچار آفت سیاست‌زدگی شد‌ه‌اند و بسیاری از امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، تحت تأثیر برنامه‌های سیاسی قرار گرفته است.

 

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چالش‌ها و موانع پیشرفت در مسیر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: نگاه به خارج از کشور و بی‌توجهی به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی از جمله شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، «نه شرقی، نه غربی،‌ جمهوری اسلامی» از موانع اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: مسؤولان باید به جای توجه صرف به برجام، توانمندی‌های داخلی را مدنظر قرار دهند و از ظرفیت نیروهای نخبه و جوان در مسیر پیشرفت کشور استفاده کنند.

 

میر بر لزوم بازخوانی برخی از مبانی اصیل انقلاب اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: عده‌ای اصل و اساس و رکن انقلاب اسلامی را به دست فراموشی سپرده یا آن را به نفع خود تفسیر می‌کنند بنابراین لازم است مبانی اصیل انقلاب اسلامی بازخوانی شود.

 

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در همه دوران‌ها، از زمان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز که انقلاب در آستانه 40 سالگی قرار گرفته، کارآمد بوده و با حفظ روحیه انقلابی‌گری باید کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی حفظ شود.

 

وی، وحدت بین آحاد مردم را از نیازهای اصلی جامعه دانست و افزود: امروز یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دشمن، ایجاد تفرقه است زیرا دشمنان می‌دانند با تفرقه‌افکنی می‌توانند به اهداف خود دست یابند بر این اساس باید به شدت از اختلاف‌فکنی و نفاق در جامعه جلوگیری کنیم.

 

میر تصریح کرد: یکی از رموز پایداری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های دشمنان در مواجهه با انقلاب اسلامی نیز وحدت و همبستگی میان جامعه بوده است.

نظر شما