شناسهٔ خبر: 18132362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا

اشکانی: با تیمی جوان به یک جنگ تمام عیار می‌رویم

71506

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که شاگردانش سرشار از انگیزه هستند، گفت: با تیمی جوان برای یک جنگ تمام عیار به جام جهانی می‌رویم.

صاحب‌خبر -

علی اشکانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت فرنگی‌کاران ملی‌پوش ایران برای حضور در جام جهانی 2017 آبادان، اظهار کرد: خوشبختانه در دو ماه گذشته تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و ان‌شاء‌الله در 20 روز باقی‌ مانده به جام جهانی نیز به تمرینات ریکاوری و انگیزشی خواهیم پرداخت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با اشاره به پتانسیل‌ بالای جوانان فرنگی‌کار ایران برای درخشش در جام جهانی، گفت‌: تیمی جوان، با استعداد و پر از انگیزه داریم که با هر کدام از آن‌ها صحبت می‌کنم دریایی از انگیزه هستند تا خود را نشان بدهند. به عنوان یک مربی از داشتن چنین نفراتی در تیم‌ ‌ملی احساس غرور می‌کنم و لذت می‌برم. امیدوارم که فرنگی‌کاران تیم‌ ‌ملی بتوانند مزد زحمات‌شان را در جام جهانی با کسب بهترین نتیجه‌ بگیرند.

وی تصریح کرد:  البته کشتی فرنگی ایران دوران پوست اندازی خود را طی می‌کند و باید به این جوانان فرصت کافی داده شود. جام جهانی هم بهترین میدان برای نفرات جوان ما است تا با کسب تجربه بتوانیم تا المپیک 2020 بهترین تیم جهان را داشته باشیم. به گونه‌ای که در هر وزن با داشتن چند کشتی‌گیر خوب برای انتخاب‌شان دچار چالش شویم.

اشکانی با اشاره به این که تیم‌ ‌ملی در حال‌ حاضر در برخی از اوزان دچار خلإ است، گفت‌: در برخی از اوزان به دلیل این که برخی از نفرات پا به سن گذاشته از تیم‌ ‌ملی رفته‌اند دچار خلاء شده‌ایم و باید به جوانان به عنوان جایگزینان این نفرات میدان بدهیم تا ان‌شاء‌الله هر چه‌ سریع‌تر جای خالی آن‌ها را پر کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی درباره پیش‌بینی خودش از نحوه نتیجه‌گیری تیم‌ ‌ملی در جام جهانی با توجه به ترکیب بسیار خوب تیم‌های نظیر روسیه گفت‌: کشتی ایران همیشه در میادین سخت سربلند بوده و توانسته است از بسیاری از آزمون‌ها موفق بیرون بیاید. ما با تمام توان برای یک جنگ تمام عیار به جام جهانی می‌رویم هدف اول‌مان جنگیدن با تمام توان و سپس نگه داشتن جام قهرمانی در ایران است.

او درباره وضعیت سعید عبدولی و این که آیا حضور او در جام جهانی قطعی است یا خیر؟ گفت‌: عبدولی به دلیل مشکلاتی که داشت، دیر به تمرینات تیم‌ ‌ملی ملحق شد، اما 20 روز زمان دادیم و همه سعی خود را می‌کنیم تا او را به شرایطی برسانیم تا بتواند در جام جهانی کشتی بگیرد. حریفان او در این رقابت‌ها نیز  از چهره‌های نامدار هستند که بیش‌تر آن‌ها با عبدولی در المپیک کشتی گرفته‌اند و شرایط شان تا حدودی شبیه عبدولی است.  

اشکانی درباره موافقت شورای فنی با حضور نفراتی هم‌چون مهدی علیاری، سامان عبدولی و ... در جام جهانی، گفت‌: خوشبختانه تصمیمات شورای فنی بسیار فنی، کارشناسی و با نگاه باز بود که جا دارد در این جا از همه اعضای شورای فنی تشکر کنم. ضمن این که در جلسه این شورا اساتیدی هم‌چون مشتاقی، ملاقاسمی و علی‌آبادی که همگی حق استادی بر گردن من دارند با صحبت‌های‌شان انگیزه بسیار زیادی به من دادند که واقعا از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم که با کمک این بزرگان و حمایت مردم بتوانیم به قهرمانی در جام جهانی برسیم و همگی از این آزمون رو سفید بیرون بیاییم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در پایان درباره ترکیب بسیار خوب روسیه در رقابت‌های جام جهانی، گفت‌: کار بسیار سختی داریم، اما کشتی‌گیران ما نیز همگی با انگیزه و پر تلاش هستند و مطمئنا آن‌ها نیز مقابل ما کار سختی خواهند داشت، ضمن این که ما میزبان هستیم و از امتیاز بزرگ حمایت تماشاگران خون گرم خوزستانی برخورداریم.
انتهای پیام

نظر شما