شناسهٔ خبر: 18131386 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در فرهنگسرای گلستان صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده شهیدان رسول خلیلی و محمد علی قاسمی

ویژه برنامه «نغمه عشاق»، آیین پاسداشت و تکریم خانواده شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال ایثارگری و رشادت حماسه آفرینان دفاع مقدس در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه نغمه عشاق طبق روال برنامه‌های قبل با خواندن زیارت توسل توسط حاج آقای رفیعی و زیارت پرفیض عاشورا توسط مداح اهل بیت باقر ربیعی آغاز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین وحیدی در این مراسم با اشاره به مشکلات رفتاری انسان‌ها در عصر حاضر با اشاره به اینکه ما در این زندگی شهری «ندارم ندارم» می‌شنویم. پدرهایی که در خانه می‌گویند نداریم گفت: تمام کار ما این شده است که مدام از نداری‌ها گلایه کنیم سلامتی ندارم، پول ندارم، خونه ندارم اما حقیقت این است که ریشه اصلی این ندارم ها عزیز نبودن ماست چون عزتمان را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلما بسیار متفاوت تر از سبک زندگی امروز ما بوده است، افزود: روایت داریم که حضرت علی(ع) یک دینار قرض گرفت و در راه خانه مقداد را دید و مقداد به حضرت گفت هیچی ندارم و روی برگشتن به خانه نزد همسر و فرزندانم را هم ندارم حضرت علی(ع) بلافاصله یک دینار را به مقداد داد اما چون خود حضرت روی برگشتن به خانه را نداشت صبر کرد تا شب بشود؛ از خدا بخواهیم به ما عزت نفسی عطا کند که نداشتن های دنیا از چشمان‌مان پاک شود.

در ادامه این مراسم جانباز مدافع حرم سید امیر بنایی خاطراتی از جنگ خود در سوریه و همرزمان شهیدش عنوان کرد.

در پایان برنامه این نغمه عشاق با اهدای جوایز و لوح یادبود از خانواده شهیدان دفاع مقدس رسول خلیلی و محمد علی قاسمی و جانباز مدافع حرم سید امیر بنایی تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است این مراسم هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

نظر شما