شناسهٔ خبر: 18131376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رئیس دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات در مسیر تسهیل فرآیند توسعه پارس جنوبی همکاری می‎کند

رئیس دیوان محاسبات کشور بر همکاری این نهاد با صنعت نفت به منظور تسهیل فرآیند توسعه پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: در زمینه‎های مختلف، به ویژه در تدوین قوانین، بحث‎های نظارتی و مشاوره در خدمت صنعت نفت خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، عادل آذر روز چهارشنبه (چهارم اسفندماه) پس از بازدید از سکوی فاز یک پارس جنوبی در جلسه مشترکی با علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حضور در منطقه پارس جنوبی را فرصتی برای شناخت هرچه بیشتر فعالیت‎های فرزندان این مرز و یوم در مسیر آسایش مردم توصیف کرد و گفت: تلاش کارکنان پارس جنوبی به‌ویژه در روزهای اخیر که نیاز به مصرف انرژی در کشور افزایش یافته، بيش از پیش قابل درک است.

وی با اشاره به این که پارس جنوبی به تعبیر رهبر انقلاب مصداق بارز جبهه اقتصادی کشور است، یادآور شد: امروز با حضور در سکوی فاز یک، انبوه سکوها را در دو سوی مرز آبی مشاهده کردم که این وضعیت نشانگر یک رقابت و یا به تعبیری تعارض اقتصادی تمام عیار در دو طرف این میدان است و این موضوع وظیفه و تلاش بیشتری را از بخش‎های مختلف در برداشت منابع ملی کشور از میدان مشترک می‎طلبد.

آذر فعالیت‎های وزارت نفت در همه حوزه‎های کاری را ارزشمند دانست و گفت: امروزه در حوزه انرژی، صنعت نفت و گاز اهمیت و اولویت جهانی دارد، زیرا معیشت مردم به طور مستقیم به این حوزه‎ها متکی است.

وی به نقش سازنده سازمان‌های نظارتی در کشور اشاره کرد و افزود: دستگاه نظارتی موثر، دستگاهی است که اقتدار داشته باشد و مجموعه‌های مدیریتی و اجرایی با تبعیت از آن در چارچوب آیین نامه‎ها و قوانین موجود رفتار کنند.

این مقام مسئول درباره فلسفه وجودی ایجاد دیوان محاسبات کشور گفت: در اصول ٥٤ و٥٥ قانون اساسی به شکل گیری دیوان محاسبات اشاره شده و دلیل هم این است که این دستگاه نقش مکمل برای دیگر سازمان‎ها ایفا کند تا افزون بر رونق مولفه‎های رشد، توسعه و تعالی، استانداردهای زندگی مردم هم بالا برود.

رئیس دیوان محاسبات کشور خطاب به مدیران حاضر در جلسه با تاکید بر این‌که هدف ما  کمک به شما در پارس جنوبی است، افزود: البته این به خود شما هم بر می گردد که ما را به عنوان مشاوران خود در حوزه‎های پیشگیرانه و هدایت‎گرانه تلقی کنید.

آذر عنوان کرد: همه ظرفیت‎های نیروی انسانی و دانشی دیوان محاسبات در این دو بخش(پیشگیرانه و هدایت‎گرانه) در خدمت مدیران اجرایی کشور است.

نظر شما