شناسهٔ خبر: 18130726 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ژنرال آمریکایی:

آمریکا و روسیه باید همکاری نزدیک‌تری در سوریه داشته باشند

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10

یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا خواستار تقویت ارتباطات و همکاری با روسیه برای جلوگیری از اتفاقات و حوادث در آسمان سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هربرت کارلیسل ژنرال نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا و روسیه باید ارتباطات و تماس‌های خود را افزایش دهند تا از هرگونه حادثه در آسمان سوریه جلوگیری شود چرا که حریم هوایی با توجه به اینکه داعش بخش های زیادی از مناطق تحت تصرف را از دست داده، با کاهش روبرو شده و احتمال اتفاقات هوایی بیشتر شده است.

این مقام آمریکایی خواستار ارتباطات و تماس های بیشتر شده ولی اشاره‌ای به هماهنگی بیشتر بین نیروهای هوایی آمریکا و روسیه در حریم هوایی سوریه نکرده است.

آمریکا و روسیه در سال 2015 میلادی توافق کردند تا کانال ارتباطی را برای هماهنگی عملیات هوایی در سوریه ایجاد کنند تا خلبان ها بتوانند مانع از وقوع حوادث هوایی شوند.

کارلیسل در ادامه اظهار داشت: با گذشت زمان و با توجه به اینکه داعش سرزمین های بیشتری را از دست می دهد، فضای هوایی برای انجام عملیات در سوریه محدودتر می شود و این مساله انجام عملیات را پیچیده تر می کند.

انتهای پیام/

نظر شما