شناسهٔ خبر: 18130719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امکان صدور حکم بازداشت مقام کره‌ای در رابطه با قتل کیم جونگ نام

پلیس مالزی از احتمال صدور حکم بازداشت مقام کره شمالی در رابطه با قتل برادر رهبر این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
پلیس مالزی از امکان صدور حکم بازداشت مقام کره شمالی در رابطه با قتل برادر رهبر کره‌شمالی خبر داد. به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مالزی شنبه اعلام کرد اگر دیپلمات کره شمالی که برای پاسخگویی به سوالاتی درخصوص ترور کیم جونگ نام –برادر ناتنی رهبر کره شمالی- احضار شده است داوطلبانه با پلیس همکاری نکند، حکم بازداشت وی را صادر خواهد کرد.

«عبدالسماح مات» رئیس پلیس ایالت سلانگور مالزی در این خصوص اعلام کرد پیش از اینکه اقدامات بعدی انجام گیرد فرصت «منطقی» به این دیپلمات داده می‌شود تا برای همکاری در این خصوص داوطلب شود.

مالزی چهارشنبه اعلام کرد از دبیر دوم سفارت کره شمالی در کوالالامپور خواسته شده برای پاسخ دادن به سوالاتی درباره قتل کیم جونگ نام خود را به پلیس معرفی کند.

سماح اعلام کرد اگر شخص مورد نظر با پلیس همکاری نکند براساس قانون مالزی یک احضاریه صادر می‌شود که او را وادار می‌کند در مقابل تیم بازجویی حاضر شود. اگر این مقام پس از دریافت احضاریه باز هم از همکاری با پلیس امتناع کند، حکم بازداشت وی از سوی دادگاه صادر می‌شود».

به نوشته رویترز، هشت تبعه کره شمالی از جمله دبیر دوم سفارت این کشور در کوالالامپور در رابطه با قتل کیم جونگ نام شناسایی شده‌اند. پلیس مالزی یکی از آنها را بازداشت کرد، 4 نفر به کشورشان فرار کردند و 2 نفر از مظنونین هنوز در مالزی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما