شناسهٔ خبر: 18130081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاسخ سوئد به ادعاهای ترامپ درباره ارتباط میان مهاجران و میزان جرم

دولت چپگرای سوئد با ارائه آماری ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارتباط میان مهاجران و میزان جرم و جنایت در این کشور را مردود اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ادعاهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارتباط بین مهاجران و میزان جرم و جنایت در سوئد، دولت سوئد در حمله به این آمار و اطلاعات غلط یا ساده‌انگارانه، اقدام به ارائه آماری از میزان حملات تروریستی در خاک این کشور طی ماه‌های گذشته کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت چپ سوئد که به واسطه سیاست سخاوتمندانه خود در پذیرش مهاجران زیر سؤال رفته است، طی این گزارش با اشاره به پذیرش 244 هزار مهاجر طی سال‌های 2014 و 2015 میلادی پرده از واقعیت موجود در کشورش برداشت.

وزارت امور خارجه سوئد در خصوص مسئله تروریسم اعلام کرد که تنها تلاش برای انجام حمله تروریستی در خاک سوئد به دسامبر سال 2010 مربوط می‌شود که هیچ قربانی نداشته و تنها فرد مهاجم با انفجار خود در مرکز استکهلم کشته شد.

مقامات سوئدی همچنین طی گزارش خود ادعای دیگری مبنی بر افزایش قابل توجه خشونت با سلاح گرم در سوئد را نیز رد کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی هفته پیش مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در سوئد شد که هرگز رخ نداده بود. 

ترامپ جمعه هفته گذشته در جمع هوادارانش در فلوریدا گفت: «ببینید در آلمان چه اتفاقی افتاد. ببیند دیشب در سوئد چه اتفاقی افتاد. سوئدی‌ها، باور می کنید چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد. آنها (سوئدی‌ها) الان با مشکلاتی روبرو هستند که قبلا احتمالش را هم نمی‌دادند.»

در پی این سخنان ترامپ، سفارت سوئد در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا خواست است تا در مورد این اظهارات او توضیح دهد.

این سخنان ترامپ که معلوم نبود به روشنی به چه حادثه‌ای در جمعه شب در سوئد اشاره دارد، با واکنش شمار زیادی در توییتر روبرو شد.

ترامپ بعد از این واکنش‌ها در صدد توجیه اشتباه خود برآمد و گفت که اشاره او به گزارشی بوده که یک شب قبل‌تر فاکس‌نیوز پخش کرده بود.

اگر چه ترامپ توضیح نداده که دقیقا از کدام گزارش تلویزیونی سخن می‌گوید اما احتمالا گزارش بلندی که شبکه فاکس نیوز جمعه شب در مورد تاثیر حضور مهاجران بر میزان جرم و جنایت در سوئد پخش کرد، مورد نظر وی بوده است.

او در اظهارات دیروز جمعه خود هم گفت که رسانه‌ها وقایع سوئد را درست گزارش نکرده‌اند و شورشی که یک روز بعد از اظهاراتش در یکی از محله‌های مهاجرنشین سوئد رخ داده در واقع مؤید اظهارات او بوده است. 

این در حالیست که رسانه‌ها دیروز جمعه نمودارهایی منتشر کرده‌اند که به راستی‌آزمایی صحت ادعاهای ترامپ درباره ارتباط بین مهاجران با جرم و جنایت در سوئد پرداخته و میزان جرم و جنایت در آمریکا را با نرخ آن در سوئد طی سال 2016 مقایسه کردند.

در این نمودارها، دو شهرمهاجرپذیر سوئد یعنی استکهلم و مالمو با دو شهر جرم‌خیز آمریکا یعنی سنت‌لوئیس و شیکاگو از لحاظ میزان قتل مقایسه شده‌اند و همان‌طور که در نمودارها دیده می‌شوند، میزان قتل در شهرهای آمریکایی بسیار بالاتر و رقم آن بیش از چهار برابر سوئد است.  

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما