شناسهٔ خبر: 18129992 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رسيتال فلوت آذين موحد برگزار می شود

خبرگزاری میزان- پرديس هنرهاى زيبا در دانشگاه تهران روز چهارشنبه، ١٨ اسفند ١٣٩٥، ميزبان علاقمندان موسيقى كلاسيك با اجرای قطعات متنوعى از رپرتوار فلوت خواهد بود.

صاحب‌خبر -
فلوتبه گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی این رسیتال، آذین موحد، دانشيار و عضو هيأت علمى و مدير فعلى گروه موسيقى هنرهاى زيبا در مورد رسيتال فلوت خود گفت: برگزارى این رسيتال با همراهى آرپينه ايسرائيليان، استاد مدعو پيانو، در تالار شهيد آوينى پرديس هنرهاى زيبا تلاشى است به منظور يادآورى به علاقمندان جدّىِ موسيقى كلاسيك كه هنرهاى زيباى دانشگاه تهران به عنوان قديمي‌ترين و معتبرترين نهاد آموزش عالى هنر در كشور به‌ويژه در حوزه‌ی موسيقى از مراكز فعال در ايران است كه در راستاى معرفى معيارهاى آكادميك در موسيقى تلاش جدى مى‌كند و علاقمندان مى‌توانند براى آشنايى با رويكردهاى آكادميك در موسيقى و شركت‌جستن در برنامه‌هاى فرهنگى كه استانداردهاى دانشگاهى در موسيقى را مدّ نظر دارد با گروه موسيقى پرديس هنرهاى زيباى دانشگاه تهران تماس حاصل نمايند.

او در مورد اهمیت مقوله‌ی نوازندگی گفت: نوازندگی، عالی‌ترین و پرمسئولیت‌ترین رکن از هنر موسیقی است كه به رغم مشكلات متفاوت، جايگاه آن در نظام اجتماعى ايران با هاله‌اى از ابهام روبه‌رو است و اين مسئوليت دانشگاه‌ها و آكادمى‌هاى موسيقى است كه رابطه‌ی تنگاتنگ اين هنر را با انديشه و تفكر تبيين كنند و بسترهاى مناسب را براى اشاعه‌ صحيح آن در سطح جامعه مهيا سازند.

موحد ادامه داد: برخلاف تصور جامعه‌ی كنونى كه موسيقى را تنها عاملى براى گذران اوقات فراغت مى‌پندارد، برگزارى كنسرت‌هاى جدى در دانشگاه‌ها كه با رعايت معيارهاى اصولى و زيربنايى، زواياى عميق هنر نوازندگى را به علاقمندان معرفى كند ضرورتى غيرقابل انكار و تأكيدى مهم بر اهميت عملكرد دانشگاه‌ها در تبيين جايگاه هنر نوازندگى در اجتماع و اثبات اين ديدگاه است كه اين نظام‌هاى دانشگاهى هستند كه مى‌بايد در تعالى و توسعه‌ی هنر موسيقى در جامعه‌ معاصر ايران پيشگام باشند.

مدير فعلى گروه موسيقى هنرهاى زيبا در مورد جزییات این برنامه خاطرنشان کرد: در رسيتال فلوت و پيانو كه در روز ١٨ اسفندماه ١٣٩٥ ساعت ٧ بعدازظهر در تالار شهيد آوينى پرديس هنرهاى زيبا برگزار خواهد شد شنوندگان قطه های متنوعى از رپرتوار فلوت را خواهند شنيد.
 
سونات مى‌مينور اثر سكارلاتى، سونات سزار فرانك براى فلوت و پيانو، سوناتين اثر دوتيو آهنگساز شهير فرانسوى، رومانس‌هاى شومان اپوس 9٤ و همچنين دو قطعه‌ی مدرن از آهنگسازان فرانسوى كه براى اولين‌بار در ايران اجرا مى‌شوند. قطعه‌ی «سؤال‌هاى بى‌پاسخ» اثر تريستان موراى، آهنگساز سپكترال معاصر و قطعه‌ی پنجم از «وردها» اثر آندره ژوليوه كه براى فلوت تك نوشته شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما