شناسهٔ خبر: 18128451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گردهمایی حزب دموکرات آمریکا برای انتخاب رئیس جدید

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اعضای حزب دموکرات آمریکا روز شنبه در شهر آتلانتا برای انتخاب یک رئیس جدید گردهم می آیند.
تلویزیون الجزیره انگلیسی اعلام کرد حزب دموکرات پس از شکست تلخ در انتخابات ماه نوامبر، برای ترسیم خط مشی آینده خود به تکاپو افتاده است. رایی که اعضای حزب دموکرات برای انتخاب رئیس جدید خواهند داد از نزدیک تحت نظر است تا معلوم شود این حزب چقدر درباره تغییرات جدی است.
هرچند هر دو نامزد اصلی ریاست حزب دموکرات در کارزار تبلیغاتی خود برای تصدی این سمت تقریبا حرف های یکسانی می زنند، اما این نبردی میان جناح حاکم حزب دموکرات و شاخه ترقی خواه آن است. تام پرز ، وزیر کار دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، نماینده جناح حاکم است. هر دو جناح اوباما و هیلاری کلینتون از نامزدی پرز برای ریاست حزب حمایت کرده اند. کیت الیسون ، رقیب پرز، از حمایت تعداد اندکی از مقامات ارشد، اتحادیه های بزرگ صنفی، و مهم تر از همه، از حمایت سناتور برنی سندرز برخوردار است. 
سندرز در حمایت از الیسون گفت: «حالا وقت آن است که کیت الیسون رئیس حزب دموکرات شود.»
پس از شکست فاجعه آمیز حزب دموکرات در همه سطوح انتخابات محلی، ایالتی و ریاست جمهوری نوامبر گذشته، برنی سندرز، سوسیالیست مستقل، پرچم دار حرکتی برای بسیج میلیون ها نفر در سرتاسر آمریکا علیه دستور کار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است. او می گوید حزب دموکرات باید تغییر کند و در هر ایالت بدنه مردمی حزب در اولویت قرار بگیرند، نه شرکت های بزرگ حامی مالی حزب. 442 نماینده عضو کمیته ملی حزب دموکرات با رای خود رئیس جدید این حزب را انتخاب خواهند کرد. آنها خودی های حزب دموکرات محسوب می شوند، نه اعضای عادی و رده پایین. همین مسئله طرد نامزد مورد حمایت جناح اوباما و کلینتون را ، دست کم از لحاظ نمادین، بسیار پراهمیت خواهد کرد. 
جف ویور JEFF WEAVER مدیر تبلیغات انتخاباتی برنی سندرز بود که اکنون هدایت جنبش موسوم به «انقلاب ما» را بر عهده دارد. این جنبش متشکل از یک گروه ترقی خواه است که از زمان کارزار انتخاباتی برنی سندرز تشکیل شد. ویور می گوید برای مبارزه با دونالد ترامپ نیازی به حزب دموکرات ندارد. او در واقع از واگذاری بانک اطلاعاتی ارزشمند میلیون ها حامی مالی برنی سندرز به حزب دموکرات خودداری کرده است. 

نظر شما