شناسهٔ خبر: 18128216 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکارچیان یک راس بز کوهی در طارم دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: سه شکارچی سابقه دار که دست به شکار یک راس بز کوهی زده بودند در دام محیط بانان شهرستان طارم گرفتار شدند.

صاحب‌خبر -

سیدرضا معافی مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این شکارچیان خاطی حوالی ساعت 17:30 پنجشنبه دست به شکار این حیوان زبان بسته زده بودند که با سر رسیدن محیط بانان و برای فرار از چنگ قانون از محل متواری شدند.
وی اظهار کرد: محیط بانان توسط یکی از دوستداران طبیعت از وجود چند شکارچی در دربند گیلوان واقع در منطقه خرمنه سر، آگاه شدند و پس از قریب پنج ساعت پیاده روی به محل رسیدند که آنها نیز با مشاهده محیط بانان و ترس از دستگیری، لاشه بز کوهی را به دوش انداخته و اقدام به فرار کردند اما پس از نیم ساعت بالاخره در دام گرفتار شدند.
معافی مدنی، افزود: از این سه شکارچی خاطی و سابقه دار، یک قبضه اسلحه ته پر دولول قاچاق، یک قبضه سلاح ته پر تک لول، یک قبضه اسلحه برنو، 6 تیر فشنگ گلوله زنی، 6 تیر فشنگ چارپاره و یک قبضه چاقو، به دست آمد.
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای شکار هر راس کل و بز مبلغ 100 میلیون ریال جریمه درنظر گرفته است یادآور شد: این سه شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، 22 آذر امسال نیز 2 شکارچی متخلف، حین شکار کل و بز در دربند گیلوان واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم از سوی محیط بانان منطقه دستگیر شدند.
از این دو شکارچی خاطی یک قبضه اسلحه شکاری برنو دوربین دار، یک قبضه چاقو و سرنیزه، یک دستگاه دوربین چشمی و 13تیر فشنگ گلوله زنی به دست آمد.
به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر به وسعت حدود 77هزار و 885 هکتار در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است.
حیات وحش منطقه شامل 'کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرمها ' بوده و گونه های گیاهی آن نظیر 'ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالوتلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون' است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم به شکارچیان متخلف هشدار داد دست از شکار حیات وحش بردارند که در غیر این صورت و در صورت دستگیری بدون هیچ اغماض و مطابق با قانون و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی


نظر شما