شناسهٔ خبر: 18126199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترامپ: توان دفاعی آمریکا را مستحکم‌تر و بهتر می‌کنم‎

R1016196/P36447/S8,1128/CT10

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که برای بزرگترین توانمندسازی ارتش در تاریخ این کشور، از کنگره درخواست بودجه‌ای عظیم خواهد کرد تا توان دفاعی کشور بهتر و مستحکم‌تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که روز جمعه در گردهمایی سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» سخنرانی می‌کرد، از شعار محوری خود مبتنی بر تقدم آمریکا دفاع کرد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا در این سخنرانی برنامه خود برای تقویت ارتش این کشور، برنامه اصلاح مالیات‌ها و جنگ علیه اسلامگرایان رادیکال را بیان کرد.

ترامپ تصریح کرد که برنامه به‌روز‌رسانی ارتش آمریکا زا در هر دو عرصه دفاعی و تهاجمی دنبال خواهد کرد و از کنگره این کشور درخواست بودجه عظیمی می‌کند تا توان دفاعی آمریکا «بزرگ‌تر، بهتر و مستحکم‌تر از هر زمان دیگری بشود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «امیدوارم که ما هرگز (از توان نظامی خود) استفاده نکنیم، اما دیگر هیچ کس جرات سر به سر گذاشتن با ما را نخواهد داشت. هیچ‌کس. این یکی از بزرگ‌ترین توانمند‌سازی‌های ارتش در تاریخ آمریکا خواهد بود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین روز جمعه به انتقاد از رسانه‌ها به دلیل آنچه که وی انتشار «اخبار جعلی» خواند، پرداخت و گفت: «ما با اخبار جعلی در حال نبردیم، اخبار جعلی. اخبار جعلی حقیقت را نمی‌گویند. (اخبار جعلی) مردم را نمایندگی نمی‌کنند. هیچ منبعی ندارند. هیچی.»

وی اضافه کرد: «من (منتشر کنندگان) اخبار جعلی را دشمن مردم خواندم. آنها دشمن مردم هستند؛ چون منبعی ندارند. اینها ساختگی هستند وقتی که اصل چنین اخباری صحت ندارد.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که اجازه نخواهد داد که «تروریست‌های اسلام‌گرای رادیکال» به آمریکا برسند. وی اضافه کرده است که برنامه‌ریزی برای نابودی گروه تروریستی داعش در جریان است.

انتهای پیام/

نظر شما