شناسهٔ خبر: 18125799 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم:

اقتصاد پارک‌های علم و فناوری جوان است/ آغاز جنبش فناوری در کشور

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: پارک‌های علم و فناوری به تدریج در حال رسیدن به نقطه بلوغ هستند و اقتصاد جوان و پایداری را در کشور شکل داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، خسرو پیری در پانزدهمین همایش ملی رؤسای پارک‌ها و مراکز رشد سراسر کشور، بیان کرد: اقتصاد نوپای این مراکز به زودی اقتصاد کلاسیک و سنتی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: جنبش فناوری که در این مجموعه‌ها آغاز شده بستر مناسبی برای تبدیل ایده‌های جوانان به ثروت و سرمایه ملی است و از فرار مغزها و مهاجرت پیشگیری می‌کند.

پیری گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز شده نقاط استراتژیک اقتصادی مخصوصا در استان‌های کمتر توسعه یافته هستند و در دنیای پیش رو، توسعه بدون حمایت از این مراکز امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم صادرات برخی محصولات دانش‌بنیان از این استان‌ها به خارج از کشور را گواه این مدعا دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی وجود داشته‌اند که با 100 میلیون ریال کمک پارک علم و فناوری توانسته‌اند 600 شغل پاره‌وقت ایجاد کنند.

انتهای پیام/3264/صا

برچسب‌ها:

نظر شما