شناسهٔ خبر: 18125764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا در پی ایجاد وحشت هسته ای

آمریکا تنها کشوری است که به صورت مرتب در هفتاد سال گذشته، بارها و بارها تهدید کرده است از جنگ افزارهای هسته ای استفاده خواهد کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سارا فلاندرز رئیس گروه غیردولتی فعال علیه اقدامات جنگی آمریکا موسوم به مرکز اقدام بین المللی در گفتگو  پرس تی وی  از نیویورک گفت:« دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنان اخیر خودش گفته است آمریکا باید بهترین زرادخانه تسلیحات هسته ای را داشته باشد. ترامپ با این کارش، وحشت هسته ای و خطر هسته ای را بوجود می آورد. باید مدنظر داشت آمریکا تنها کشور جهان است که تاکنون از تسلیحات هسته ای استفاده کرده است. آمریکا تنها کشوری است که به صورت مرتب در هفتاد سال گذشته، بارها و بارها تهدید کرده است از جنگ افزارهای هسته ای استفاده خواهد کرد. آمریکا حاضر نشده است در مسیر نابودی کامل تسلیحات هسته ای حرکت کند باآنکه پیشنهادهای متعددی در این زمینه مطرح شده است. برای نمونه، دیده ایم که کره شمالی بارها و بارها پیشنهادهای متعددی برای عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای مطرح کرده است اما آمریکا نه تنها این پیشنهاد را رد کرده بلکه در منطقه به رزمایش های نظامی مبادرت کرده است. در این رزمایشها نیز تسلیحات هسته ای روی هواپیماها یا زیردریایی ها نصب و برای اعزام به شبه جزیره کره آماده بوده است. ایران نیز پیشنهاد عاری سازی منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته ای را مطرح کرده است اما ایالات متحده و اسرائیل این پیشنهاد را رد کرده اند.»
فلاندرز در ادامه افزود:« ترامپ می گوید آمریکا باید در صدر کشورهای دارنده تسلیحات هسته ای قرار داشته باشد. این درحالی است که آمریکا همواره در این موقعیت قرار داشته است. آمریکا حاضر نشده است در مسیر خلع سلاح هسته ای حرکت کند و حتی توافق نامه های خودش را در این زمینه بارها و بارها نقض کرده است. سخنان اخیر ترامپ، در ادامه کارنامه بسیار طولانی دولتهای آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری خواه در طول چندین دهه گذشته است. سیاستهای دولت ترامپ نیز ادامه کارهای گذشته است.»

نظر شما