شناسهٔ خبر: 18125763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کارخانه ساخت تاسیسات فراساحلی قشم خبر داد

نصب سکوی نفتی F18 ساخت قشم در میدان فروزان

مدیر کارخانه ساخت تأسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه‌های فلزی صنعتی قشم از نصب سکوی نفتی F18 در میدان فروزان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمدرضا محمدی با بیان اینکه افتخاری دیگر در بخش ساخت سکوی نفتی در قشم رخ داده است، اظهار داشت: این سکوی نفتی توسط متخصصان داخلی با حدود 43 میلیون یورو اعتبار در دستور کار قرار گرفت که ساخت آن با 26 میلیون یورو به اتمام رسید و بقیه اعتبار در راستای عملیات انتقال و نصب این سکو در میدان نفتی فروزان حوزه مشترک ایران و عربستان هزینه خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون و 350 هزار نفر ساعت کار در مدت 4 ماه برای ساخت این سکو صرف شده و 50 درصد صرفه‌جویی ارزی هم از امتیازات ساخت این محصول در داخل کشور است.

مدیر کارخانه ساخت تأسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه‌های فلزی صنعتی قشم ادامه داد: سکوی نفتیF18  ساخت متخصصان ایرانی به کابل‌های نوری و خطوط لوله زیر دریایی، دوربین‌های مداربسته مجهز است و با استفاده از تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی این سکو، عملیات استخراج و انتقال نفت به صورت خودکار و بدون حضور نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه این سکوی نفتی دارای ظرفیت 12 حلقه چاه است که در مرحله نخست با حفاری 8 حلقه چاه، گنجایش استحصال 12 هزار بشکه نفت را خواهد داشت، گفت: این سازه مهم دریایی دارای یک‌هزار و 200 تُن وزن، 56 متر ارتفاع در عمق 50 متری دریا نصب خواهد شد.

محمدی افزود: سکوی نفتی F18 در نیمه نخست سال آینده در دو کیلومتری مجتمع سکوهای میدان نفتی فروزان در 110 کیلومتری جزیره خارک و در میدان مشترک نفتی ایران و عربستان نصب خواهد شد.

کارخانه تولیدات سازه‌های دریایی نفت و گاز و سازه‌های فلزی صنعتی قشم در زمینی به مساحت 49 هزار متر مربع در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

انتهای پیام/3264/صا

نظر شما