شناسهٔ خبر: 18125741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرماندار پارسیان:

سند آمایش سرزمین نقشه راه جامعی برای رسیدن به توسعه پایدار است

معاون فرماندار پارسیان گفت: سند آمایش سرزمین نقشه راه جامعی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، عبدالله جاسمی جمعه‌شب در جلسه هم‌اندیشی در خصوص تهیه و تدوین مطالعات آمایش سرزمین در پارسیان اظهار داشت: هدف از تدوین سند آمایش سرزمین این است که بتوانیم از مزیت‌ها، فرصت‌ها و استعدادهای هر سرزمین به نحوی استفاده شود که تهدیدها و چالش‌ها کمترین اثر بازدارندگی بر سرزمین داشته باشد.

وی تصریح کرد: این سند یک سند بالادستی است و نقشه راه جامعی است برای رسیدن به توسعه پایدار و تمامی فعالیت‌ها و اقداماتی که مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید صورت بدهند براساس مطالعاتی است که در سند آمایش به انجام می‌رسد و آینده‌نگری‌ها باید براساس ضرورت‌های شناسایی‌شده صورت پذیرد.

معاون فرماندار پارسیان بیان کرد: نتیجه این مطالعات در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها منجر به اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی خواهد شد که می‌تواند یاریگر مسؤولان در امر توسعه و پیشرفت باشد.

جاسمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان پارسیان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است و بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری را سه محور توسعه در این شهرستان نامید و یادآور شد: در بخش اقتصادی کردن کشاورزی، صنعت و توسعه و رونق گردشگری و توجه به مسأله محیط زیست می‌بایست برنامه‌ریزی استراتژیک صورت پذیرد.

وی بیان داشت: در پروسه آمایش نیروی انسانی، فضا و فعالیت نقش اساسی و کلیدی دارد که محور آنها نیروی انسانی کارآمد و ماهر است و می‌تواند از فضا و فعالیت بهترین استفاده را داشته باشد.

معاون فرماندار پارسیان در پایان گفت: حاصل مطالعات آمایش سرزمین، رفاه، آسایش و تولید ثروت برای کشور، استان و شهرستان است.

انتهای پیام/3264/صا20

نظر شما