شناسهٔ خبر: 18125721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هانی زاده در گفت وگو با میزان بررسی کرد

هدف آمریکا از انتقال سفارتخانه اش از تل‌آویو به بیت المقدس/ این اقدام با مخالفت کشورهای اروپایی روبرو خواهد شد

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تصمیم آمریکا به منظور انتقال سفارتخانه اش به بیت المقدس گفت: این کار خلاف قوانین بین المللی است زیرا که بیت المقدس پایتخت دولت فلسطین است.

صاحب‌خبر -
هدف آمریکا از انتقال سفارتخانه اش از تل‌آویو به بیت المقدس/ این اقدام با مخالفت کشورهای اروپایی روبرو خواهد شد
حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در خصوص تصمیم آمریکا به منظور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس گفت: اگر این تصمیم عملی شود نقض قوانین بین المللی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به قطعنامه 242 سازمان ملل که قدس را پایتخت دولت فلسطین قلمداد کرده و تاکید کرده که قابل تغییر نیست اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد برخلاف این قطعنامه سفارتخانه خودش را به قدس انتقال دهد نقض آشکار قوانین بین المللی است و جامعه جهانی قطعا از خود واکنش نشان خواهد داد و آمریکا در انزوا قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر دلایلی که ذکر شد این مسئله با مخالفت جهان اسلام کشورهای اتحادیه اروپا و مخصوصا کشورهای غرب اروپا قرار خواهد گرفت.

هانی زاده آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و کشورهای اسکاندیناوی را از جمله کشورهایی خواند که در صورت عملی شدن تصمیم آمریکا دست به مخالفت خواهند زد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با پیش بینی اظهار مخالفت این کشورها به مجموع کشورهای اسلامی بیان داشت: اگر آمریکا این اقدام را انجام دهد با یک چالش جدی مواجه خواهد شد.

هانی زاده انگیزه برخی کشورهای اروپایی که تاکنون متحد آمریکا بوده اند از مخالفت با تصمیم آمریکا را ذیل مسائل انسان دوستانه برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این قانون اجازه نمی دهد آمریکا سفارتخانه خودش را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کند و این نشان می دهد که اگر این اتفاق رخ دهد جامعه جهانی با قانون جنگل مواجه خواهد شد و آمریکایی ها ناقض قوانین بین المللی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه آمریکا توانایی انجام این کار را دارد ولی با چالش جدی مواجه خواهد شد، در خصوص هدف آمریکایی از این اقدام اظهار داشت: چون نتانیاهو گفته بود که بیت المقدس پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی است لذا آمریکایی ها برای اینکه پشتوانه محکمی برای نتانیاهو باشند این اقدام نمادین را انجام خواهند داد و به نظر می رسد که آمریکایی ها این کار را انجام نخواهد داد و با احتیاط قدم بر خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما