شناسهٔ خبر: 18125581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار احزاب در هفته ای که گذشت:

جبهه «نجات» اعلام موجودیت کرد/ جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان تشکیل شد

خبرگزاری شبستان:ارزیابی نهایی جبهه رفاه بر روی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری، جبهه «نجات» اعلام موجودیت کرد، جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان تشکیل شد برخی از سرتیترهای اخبار احزاب در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، ارزیابی نهایی جبهه رفاه بر روی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری، جبهه «نجات» اعلام موجودیت کرد، جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان تشکیل شد برخی از سرتیترهای اخبار احزاب در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

ارزیابی نهایی جبهه رفاه بر روی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری

محمد جواد محمدی نوری، دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد 21 جلسه این جبهه گفت: این جلسه به ریاست صدر عصر روز گذشته برگزار شد.

وی بابیان اینکه در این جلسه دو موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: یکی از این مباحث گزارش ستاد انتخابات ریاست جمهوری در مورد گسترش دفاتر استانی بود و در این باره مباحث مختلفی مورد بحث قرار گرفت و در مورد نحوه ورود به مذاکره با داوطلبان احتمالی گفتگو شد.

وی افزود: در نهایت قرار شد امروز و فردا احزاب وابسته به جبهه نامزدهای مورد نظر برای ریاست جمهوری را به ستاد جبهه اعلام کنند.

دبیر جبهه رفاه در مورد شاخص های ارزیابی برای کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: جدول ارزیابی جبهه شامل 4 محور و از 44 شاخص برای نامزدهای ریاست جمهوری است که ملاک ارزیابی برای داوطلبان قرار می گیرد و در روز سه شنبه در جلسه شورای مرکزی آخرین لیست مورد پایش قرار داده شده و توسط شورای مرکزی به عنوان گزینه های نهایی جبهه رفاه برای برقراری ارتباط و مذاکره نهایی با اجماع اعضاء اعلام می‌شود.

وی گفت: تعداد گزینه های جبهه برای ریاست جمهوری 30 تا 35 نفر است.

محمدی نوری در مورد انتخابات شورای شهر گفت: اولین جلسه ستاد انتخابات شورای شهر در این هفته برگزار و شاخص های مورد نظر جبهه برای داوطلبان تدوین شد و از هفته اینده کار فراخوان دعوت از نامزد ها برای حضور در جبهه صورت می گیرد.

برگزاری مراسم چهلم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران

مراسم چهلم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم محسن هاشمی، حسین مرعشی، صادق زیباکلام و محمدعلی نجفی سخنرانی کردند. همچنین در این مراسم کلیپ‌هایی از زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پخش شد.

جبهه «نجات» اعلام موجودیت کرد

سازمان دفاع از منابع ملی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا جبهه اسلامی ایرانی «نجات» را تأسیس و تشکیل داده است. سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران است که در نشست فصلی خانه احزاب رسما برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

بر پایه این خبر این جبهه به همت برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی و NGOهای فعال تشکیل شده و دارای مانیفست مشخص است. در فراخوان این جبهه آمده که کلیه احزاب و تشکل‌های سیاسی با هر گرایش و هر جناحی می‌توانند به این جبهه بپیوندند.

به گزارش فارس، منشور و مانیفست ایرانی نجات به شرح زیر است؛

1- نقد منطقی، عقلانی و منصفانه قدرت در تمامی سطوح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

2- ارائه مشاورهای کارشناسی و فنی در همه ابعاد داخلی و خارجی به نهاد مقدس رهبری و عندالزوم انتقال مستقیم مشاوره‌ها به شخص رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای کاربردی جهت تقویت فاز کارآمدی تمامی دستگاه‌های مرتبط با قوای سه‌گانه به ویژه در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی وفق منافع ملی ایران.

3- اعلام مواضع به موقع و واکنش سریع در چارچوب قانون نسبت به کاستی‌ها، کمبودها، نارسایی‌ها، ناکارآمدی‌ها، معضلات و مشکلات جاری کشور به ویژه در بعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر دادخواهی از وضع موجود و بیان دردهای درون مردم و جامعه و انتقال آن به مبادی ذیربط.

4- تلاش برای ایجاد نهضت صادقین در سراسر کشور و خارج از کشور با ترویج و تبلیغ فرهنگ صداقت محوری و با ایجاد موج‌سازی فرهنگی در آحاد مردم و لایه‌های اقشار ملت با وام‌گیری از آموزه‌های اسلامی و انسانی مبتنی بر خدامحوری، وجدان ذاتی و غیرت دینی از جمله «الم یعلم بان الله یری - قرآن کریم» آیا نمی‌دانید خداوند را می‌بینید و اینکه عالم محضر خداست و در محضر خداوند معصیت نکنید و «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» و قس علیهذا...

5- نهادینه کردن ممنوعیت ساختارشکنی در نظام و به موازات آن تلاش برای ساختارگشایی با نهادینه کردن جریان سیال و پویای فرآیند چرخش نخبگان در جای جای نظام مدیریتی و اجرایی کشور با شاخص شایسته‌سالاری و بکارگیری منابع انسانی متخصص و ولایت‌مدار و چیدمان چرخه قدرت از محل جایگاه بهینه و موثر تحزب‌گرایی و حاکمیت اصل اداره امور با تکیه بر شورا و مشورت طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «وامرهم شورا بینهم - قرآن کریم» و تلاش برای تقویت حضور آحاد مردم در صحنه‌های مشارکت عمومی و تعیین سرنوشت خویش از جمله شرکت در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های ملی.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه موارد عدم انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

همچنین در ابتدای جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی با توجه به حضور حماسی و پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، این حماسه‌آفرینی بزرگ را که نشانه صلابت و استحکام مردم انقلابی و وفاداری کشورمان است، به رهبری معظم انقلاب و آحاد مردم تبریک گفت و خاطر نشان کرد: روحیه بالای مردم در این حماسه آفرینی، ضربه محکمی به دشمنان وارد کرد و آنان را مجبور به عقب‌نشینی در مواضع خصمانه خود علیه ایران کرده و خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین پیروزی مقتدرانه کشتی‌گیران ایران در جام جهانی کشتی آزاد بر تیم آمریکا را به همه ورزشکاران و ورزش‌دوستان تبریک و تهنیت گفت و برای ورزشکاران کشورمان در همه رشته‌های ورزشی آرزوی موفقیت کرد.

جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان تشکیل شد

جلسه کمیسیون‌های «سیاسی-اجتماعی» و «حراست و پاسداری از ولایت فقیه» تشکیل شد. در جلسه کمیسیون سیاسی-اجتماعی که جلسه شانزدهم و هفدهم این کمیسیون از زمان آغاز بکار دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری بود، پیرامون اهم مسائل داخلی، بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه که با حضور اعضاء و ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی از ساعت 8 آغاز و تا ساعت 12 به طول انجامید نخست حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات که عضو کمیسیون سیاسی-اجتماعی مجلس خبرگان نیز هست، گزارشی از فعالیت های وزارت اطلاعات و اقدامات اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) در خنثی سازی توطئه های دشمنان در آستانه راهپیمایی 22بهمن ارائه داد.

کمسیون سیاسی - اجتماعی همچنین موضوع انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و در ادامه، مطالبات خبرگان رهبری در حوزه مسائل اقتصادی (اقتصاد مقاومتی؛ مشکلات معیشتی) و فرهنگی (فضای مجازی) را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

بعدازظهر پنجشنبه همچنین جلسه کمیسیون «حراست و پاسداری از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد.

در جلسه پنجم کمسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه، گزارش کارگروههای این کمیسیون و روند تشکیل جلسات کارگروهها توسط حجج اسلام حیدری آل کثیر، توکل و فرحانی ارائه و مقرر شد جمع بندی نهایی کارگروهها پس از تأیید رئیس و اعضای کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تقدیم گردد.

این کمیسیون 7عضو اصلی و 3 عضو علی البدل دارد و حجت الاسلام و المسلمین عالمی ریاست آن را بر عهده دارند.

نظر شما