شناسهٔ خبر: 18125033 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحید خاشعی، محمدرضا دانشور

تأثیر سیستم حافظه تعاملی بر عملکرد تیمی کارکنان

بر طبق تئوری یادگیری سازمانی، هدف این مطالعه بررسی روابط میان سیستم حافظه تعاملی، استراتژی یادگیری بهره بردارانه و عملکرد تیمی با در نظر گرفتن نقش تعدیل‎گری جهت‌گیری‌های استراتژیک در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

صاحب‌خبر -

چکیده

بر طبق تئوری یادگیری سازمانی، هدف این مطالعه بررسی روابط میان سیستم حافظه تعاملی، استراتژی یادگیری بهره بردارانه و عملکرد تیمی با در نظر گرفتن نقش تعدیل‎گری جهت‌گیری‌های استراتژیک در شرکت‌های دانش‌بنیان است. این مطالعه در پژوهشگاه نیرو در شهر تهران انجام‌ گردید. فلسفه این پژوهش اثبات‌باوری و استراتژی آن پیمایش است و بدین منظور و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامه‌ای مشتمل بر 29 پرسش به کارکنان شرکت موردنظر ارائه شد. سپس، داده‌های گردآوری‌شده از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل و آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که سیستم حافظه تعاملی بر استراتژی یادگیری بهره­ بردارانه تأثیر مستقیم دارد و استراتژی یادگیری بهره­ بردارانه نیز بر عملکرد تیمی کارکنان تأثیر معنادار دارد و هم‌چنین جهت‌گیری‌های استراتژیک رابطه میان استراتژی بهره­ بردارانه و عملکرد تیمی کارکنان را تعدیل می‌کند و به‌عبارت‌دیگر رابطه میان این دو متغیر را تقویت می‌کند.

کلیدواژه ها: سیستم حافظه تعاملی؛ استراتژی بهره‌بردارانه؛ عملکرد تیمی؛ جهت‌گیری‌های استراتژیک؛ پژوهشگاه نیرو

نویسندگان:

وحید خاشعی: استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی

محمدرضا دانشور: دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی  

فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) - دوره 25، شماره 81، پاییز 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما