شناسهٔ خبر: 18124932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس شورای حل اختلاف استان یزد:

پیگیری مسائل قضایی زندانیان غیرعمد از مهمترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است

خبرگزاری میزان- حدادبا اشاره به اهمیت برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام، پیگیری مسائل قضایی مربوط به زندانیان غیرعمد را از مهم ترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندانها برشمرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، محمدرضا حداد رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با اشاره به اهمیت برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام، پیگیری مسائل قضایی مربوط به زندانیان غیرعمد را از مهم ترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندانها برشمرد.

وی صلح و سازش پنج پرونده قصاص نفس در سال جاری توسط شورای حل اختلاف مستقر در زندان را عملی خداپسندانه و قابل تقدیر برشمرد و از همه مسئولین زندان و ستاد دیه و شورای حل اختلاف تشکر نمود.

محمدرضا حداد افتتاح شورای حل اختلاف صلحی در زندان شهرستان اردکان با همکاری مسئولان سازمان زندانها را اقدام بعدی این معاونت دانست .

وی با یادآوری مراحل صلح و سازش رصد خانواده های زندانیان را در پایداری صلح و سازش موثر دانست و خواستار همکاری وهماهنگی کلیه ارگانها و سازمانها دراین خصوص شد.

ذوالفعلی نژاد رئیس سازمان زندان‌های استان یزد نیز با ابراز خرسندی از افتتاح این شعبه، خواستار تداوم همکاری و تعامل بیش از پیش اداره شوراها با سازمان زندان ها برای کاهش جمعیت کیفری زندانها شد.

وی اظهار کرد: در خصوص دیگر پرونده‌های قصاص نفس نیز اقدامات اصلاحی و صلح و سازش با خانواده‌های آنها در جریان است که به محض قطعی شدن نتیجه صلح و سازش موضوع به اداره شوراهای حل اختلاف استان منعکس خواهد شد.


انتهای پیام/

نظر شما