شناسهٔ خبر: 18124528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نخبگان غرب در کنار حامیان فلسطین

ششمین کنفرانس فلسطین که هفته گذشته توسط مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد، تاثیرات زیادی در افزایش اهتمام جهانی به موضوع فلسطین خواهد داشت. موجی که از این کنفرانس ایجاد شده است تا سال‌ها منبع تغذیه فکری و روحی مخالفان رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت و انرژی مضاعفی در جهان برای استمرار مبارزه با این رژیم غاصب فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

تنوع کشورها در این اجلاس بی‌نظیر بود و مهمانان زیادی از 80 کشور در آن مشارکت کرده بودند. تعداد روسای مجالس و هیات‌های پارلمانی در آن نیز در قیاس با گذشته بسیار بیشتر بود. از همه مهم‌تر، حضور نمایندگانی از احزاب و سازمان‌های غیردولتی جهان در این کنفرانس، چهره‌ای فراگیر به آن داده بود.با نگاهی به چهره‌های حاضر در اجلاس می‌توان بسادگی دریافت که این کنفرانس تا چه حد توانسته است چهره‌های گوناگونی از صهیونیسم‌ستیزان جهان را در تهران گردهم آورد. حضور نمایندگانی از کشورهای غربی در این کنفرانس اثبات می‌کرد که تلاش‌های خبیثانه صهیونیست‌ها که از ابتدای تشکیل این رژیم تلاش داشتند اشغالگری خود را یک اختلاف فلسطینی ـ صهیونیستی جلوه دهند؛ بدون تاثیر بوده است. صهیونیست‌ها در چهار دهه اخیر و بویژه در پنج سال گذشته تا حدود زیادی موفق شدند اعراب را در حمایت از فلسطین دچار انشقاق کنند و از این صحنه عقب برانند اما اکنون با تلاش‌های چند ده ساله جمهوری اسلامی ایران، فلسطین توانسته است ضمن حفظ روحیه صهیونیسم‌ستیزی در منطقه و جهان اسلام، یاران زیادی از اردوگاه اصلی حامی رژیم صهیونیستی، یعنی نخبگانی از آمریکا و اروپا را در کنار دیگر حامیان قبلی فلسطین جمع کند.

آن هنگام که رهبران جهادی فلسطینی و لبنانی و سوریه‌ای و اردنی حاضر در اجلاس تهران که سال‌ها رنج و محنت و ظلم صهیونیست‌ها را لمس و در این راه مجاهدت کرده و عمری را برای این‌کار گذاشته‌اند؛ چهره‌هایی از متفکران و فعالان سازمان‌های غیردولتی کشورهای غربی را نیز در میان خود می‌بینند؛ روحیه مضاعفی برای مبارزه در راه فلسطین به‌دست خواهند آورد.کنفرانس تهران بار دیگر ثابت کرد که موضوع فلسطین می‌تواند پیروان همه ادیان آسمانی و همه ظلم‌ستیزان جهان را به گرد یکدیگر جمع کند. بیت‌المقدس وعده‌گاه همه ادیان آسمانی برای ظهور منجی آنان از جناب سوشیانت تا حضرت مسیح علیه‌السلام و امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و هیچ‌کدام از این ادیان از زرتشتی و یهودی و مسیحی و اسلام که گرچه ممکن است در لفظ موعود اختلاف داشته باشند اما در اصل تحقق آن مشترک هستند؛ نمی‌توانند رضایت دهند که وعده‌گاه ظهور منجی آنان توسط فرقه‌ای به‌نام صهیونیسم اشغال شده باشد. جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این اجلاس نشان داد که این ظرفیت را دارد که می‌تواند باوجود همه توطئه‌ها، فلسطین را به مساله اول جهان بازگرداند و پرچم این حرکت عظیم جهانی در کف با کفایت امام خامنه‌ای قرار دارد که با حضور و سخنرانی روشنگرانه خود در افتتاحیه این کنفرانس، نقشه راه را برای آزادی فلسطین و تحقق وعده الهی معین فرمودند.

مجتبی امانی

رئیس کمیته مدعوین ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین

نظر شما