شناسهٔ خبر: 18124341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

میبد شهر جهانی زیلو می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اقدامات لازم برای ثبت شهر اصفهان به عنوان شهرجهانی صنایع دستی، تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و میبد به عنوان شهر جهانی زیلو در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی حاجی شیزری در همایش ملی زیلوی میبد در دانشگاه آیت‌الله حایری میبد افزود: به منظور شتاب بخشی به ثبت جهانی میبد به عنوان شهر زیلو، 70 دستگاه به تعداد دستگاه‌های زیلوبافی این شهر اضافه می‌شود که بیش از 12 میلیارد ریال تسهیلات برای هنرمندان و صنعتگران این بخش در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده و مابقی آن نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که ثبت جهانی شهر میبد با برند زیلوی این شهر می‌تواند زمینه رونق و تجاری‌سازی این محصول را فراهم سازد، تصریح کرد: باید اقدامات اساسی و آموزش‌های به‌روز در این زمینه صورت گیرد چرا که مخاطبان جهانی این محصول سلیقه‌های کلاسیک دوره قاجار را نمی‌پسندند و برای بازارهای جهانی باید محصولاتی با طرح‌ها و نقشه‌های متناسب با علاقه آنان تولید شود.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی معاونت صنایع دستی اظهار کرد: باید طرح‌های مورد پسند و سلیقه بازارهای هدف شناسایی و با برندسازی، هنر و صنعت زیلوی میبد مطابق با این سلایق عرضه شود. شیزری در ادامه افزود: میبد، با داشتن هنر سفالگری با سابقه تاریخی بسیار کهن، احیای کارگاه‌های کاربافی و دیگر هنرها و صنعت‌ها می‌تواند روند رو به رشدی را در زمینه ظرفیت‌های صنایع دستی در پیش رو داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما