شناسهٔ خبر: 18123067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نجفی: گزارش جدید آژانس تاییدی دیگر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام است

بین الملل > دیپلماسی - ایرنا نوشت: نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد:اولین گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درسال 2017 باردیگر تایید کردکه تمام فعالیت های هسته ای ایران درچارچوب برجام پیش می رود.

صاحب‌خبر -

نخستین گزارش فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2017 درباره اجرای برجام در ایران عصر امروز - جمعه - در اختیار 35 عضو این شورا در وین پایتخت اتریش قرار گرفت.

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین درمورد این گزارش تاکید کرد: بطور کلی بیشتر گزارش مشابه گزارش قبلی است و فقط تحولات فنی از زمان گزارش قبلی تا حال اضافه شده است. مهمترین تحول ذکر شده در گزارش، تزریق گاز به سانتریفیوژ آی آر 8 (IR8)که تاییدی بر ادامه فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای کشورمان بر طبق برنامه دراز مدت اعلام شده از سوی ایران است.

وی این تحول و دستاورد فنی جدید را به دانشمندان هسته ای ایران تبریک گفت و خاطرنشان کرد: اشاره به سندهای مصوب کمیسیون مشترک و اجرای آنها و تکمیل اقدامات فردو که قبلا اعلام شده بود از بندهای جدید دیگر گزارش است.
نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: راستی آزمایی از محموله آب سنگین ارسال شده به خارج کشور که قرار است به خریداران خارجی فروخته شود از موارد دیگر است.

نجفی تصریح کرد: وارد کردن اولین محموله پنج کیلوگرمی از اورانیوم 20 درصد غنی شده برای استفاده در راکتور تهران و پذیرش بازرسان جدید که جایگزین بازرسان خارج شده از لیست ایران شده اند نیز در گزارش ذکر شده است.
وی ادامه داد: واردات 125 تن اورانیوم طبیعی یعنی کیک زرد از دیگر موارد ذکر شده جدید در این گزارش است.

52311

نظر شما