شناسهٔ خبر: 18123004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیروزی حزب محافظه کار در برابر رقیبش حزب کارگر در انتخابات منطقه ای شمال انگلیس

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیروزی در کوپ لند، منطقه ای در شمال انگلیس را که از دیرباز کرسی آن در اختیار حزب رقیب بود جشن گرفت.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما؛ پیروزی ترودی هریسون از حزب محافظه کار انگلیس در برابر رقیب خود از حزب کارگر، ضربه ای بزرگ برای حزب جرمی کوربین به شمار می آید که در تلاش بود اکثریت را در پارلمان به دست گیرد.
ترزا می در میان مردم این منطقه گفت «برای من بسیار جای خوشحالی است که در اینجا در میلون در میان اعضای جدید پارلمان هستم. این پیروزی بسیار خیره کننده ای برای حزب محافظه کار و نیز برای مردم کوپ لند به شمار می آید.»
وی ادامه داد «می دانید که از دهه سی به بعد، حزب کارگر این کرسی را در اختیار داشت. حزبی که دولت را در دست دارد، نتوانسته بود در سی و پنج سال اخیر در انتخابات میان دوره ای این کرسی را به دست گیرد و می دانید که مردم درباره این انتخابات چه می گویند؟ مسئولان حزب کارگر می گفتند برنده این رقابت خواهند شد. کارشناسان هم می گفتند حزب کارگر اکثریت را از آن خود خواهد کرد. ولی همه شما، دوطلبانی که شب و روز فعالیت کردید و در ستاد کار کردید این اطمینان را به دست دادید که چنین اتفاقی روی ندهد. واقعا برای حزب محافظه کار و برای کوپ لند پیروزی شگفت انگیزی بود. برداشتی که از این پیروزی داریم این است که در حال حاضر دولتی داریم که برای همه مردم در چهار گوشه این کشور کار می کند.»
این شکست بیش از پیش موقعیت حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین را در انتخابات عمومی زیر سوال می برد.

نظر شما