شناسهٔ خبر: 18123003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دکتر مصطفوی: نگاه اعتقادی به مساله فلسطین داریم

صاحب‌خبر -
دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی‌حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام چه زمانی که در نجف تشریف داشتند و چه در ایران سال‌ها کارشان شناساندن دشمن به مردم و آگاه کردن آنان از نیات دشمنان بود و رهبر معظم انقلاب هم این مسیر را بعد از امام ادامه می‌دهند.
به گزارش جماران، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با ذکر نکاتی از نگاه حضرت امام درباره مسأله فلسطین، افزود: فلسطین از دید ما صرفا یک مساله سیاسی و انسانی نیست بلکه اعتقادی است و متاسفانه دولت‌های عربی و غربی این را نمی‌فهمند و لذا ابزار آن را هم ندارند که جلو ایران را بگیرند.
در جریان ششمین کنفراس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران از ویرایش جدید کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» همراه با دو نسخه انگلیسی و عربی، رونمایی شد. در جریان رونمایی از این کتاب، دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی‌حضرت امام خمینی(ره) دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین باقدردانی از رونمایی این کتاب، گفت « کتابی که امروز از مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود و درباره موضوع فلسطین است سرتاسرش آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص نیات دشمنان اسلام است» وی افزود: تبری که امام به کمر رژیم صهیونیستی زد رهبری عزیز در گلوگاه این رژیم گذاشته است.
به گفته خانم مصطفوی، جمهوری اسلامی‌قبل از فعالیت‌های سیاسی، روحیه عشق به آزادی را در بین ملت‌ها شعله‌ور کرد و این همان روش فکری امام راحل است و همین روش فکری از سوی مقام معظم رهبری هم ادامه یافته و مصداق آن همین کتابی است که رونمایی می‌شود.
کتاب فلسطین شامل بیانات مقام معظّم رهبری، بزرگ ‌پرچمدار مقاومت و آزادی قدس، در هشت بخش کلیّات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیّت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن و همچنین متن کامل بیانات معظم‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۵۹به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزّا با عنوان «یادی از دوّمین روز قدس» است.
مقدمّه این کتاب تاریخی- تحلیلی توسط آقای علی‌اکبر ولایتی تألیف شده است؛ مقدمّه‌ای که با یک مرور اجمالی و ارائه دورنمای کلّی از زمینه‌های اشغال سرزمین فلسطین، نشان می‌دهد که چگونه با نقشه‌های دولت‌های استعمارگر غربی، «تفنگ‌ها جای شاخه‌های زیتون را گرفتند.»

نظر شما