شناسهٔ خبر: 18122852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مازندران:

بازارچه های دائمی فروش محصولات روستایی در مازندران ایجاد شود

ساری - استاندار مازندران بر لزوم ایجاد و توسعه بازارچه های دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان روستایی استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار، شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نمایشگاه"مازرونی سره"با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی و خانگی بانوان که در ۱۳۰ غرفه تحت عنوان مازرونی سره، شکل گرفته‌است کار بسیار ارزشمندی است که جای تعدادی از هنرمندان صنایع دیگر روستایی در آن خالی است.

فلاح، دستاوردهای بانوان روستایی را عامل رونق اقتصاد روستا دانست و افزود: روستاها کانون مهمی برای گردشگران تلقی می‌شوند و توسعه گردشگری روستایی از اقدامات مهمی است که می تواند جاذبه‌های روستاها را که مهد تولید، رونق و اشتغال است به همه مردم ایران و کشورهای دیگر، نشان دهد.

استاندار مازندران، تصریح کرد: فعالیت برای رونق اقتصاد روستاییان مازندران، این استان را جزو ۱۰ استان برتر در کاهش بیکاری، قرار داده‌است.

وی با بیان اینکه در یکهزار روستای مازندران، اینترنت با پهنای باند ۵، دردست اقدام است، گفت: ۴۶ درصد از جمعیت ما را روستائیان، تشکیل می‌دهند که با رونق اقتصادشان، اقتصاد شهرها هم توسعه می‌یابند و بایستی به زیرساختها، بهداشت، فاضلاب، برق، گاز و آب روستایی توجه بیشتری داشته باشیم.

فلاح، تصریح کرد: مفتخریم که یکهزارو۲۸۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی را در طول سه سال گذشته، احداث یا اصلاح کرده‌ایم.

استاندار مازندران، با تأکید بر اینکه باید بازارچه‌های دائمی را جدی بگیریم، اظهار داشت: بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان روستایی، علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد روستا، می‌تواند فرهنگ بومی محلی و آداب و رسوم روستایی را توسعه داده و جایگاه مناسبی برای رونق گردشگران محسوب شود.

نظر شما