شناسهٔ خبر: 18122841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تاج‌گردون خبرداد:

نامه می‌زنند تا پروژه‌های میلیاردی را متوقف کنند/ زمین‌های میلیاردی گچساران را تصرف کرده‌اند

نماینده گچساران و باشت در مجلس بدون اشاره به نام فرد یا افرادی، از عملکرد برخی مسوولان سابق در واگذاری اراضی حوزه انتخابیه خود به برخی افراد با برقراری برخی ارتباطات پشت پرده انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا تاج‌گردون با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله نمایندگی خود در مجلس دهم شورای اسلامی در دوگنبدان گفت: آقای فرماندار به من گفت، شما خبر دارید در گذشته برخی کسانی که مثلا از تهران و شیراز و استان‌های دیگر به یاسوج منتقل می‌شدند امتیازی با عنوان اعطای زمین دارند؟ خبر دارید زمین‌هایی که اعطا شده در مرغوب‌ترین جای گچساران قرار دارند؟
به گزارش ایلنا از گچساران، وی گفت: از آقای فرماندار پرسیدم این صحبت شما چه معنایی دارد؟ اینها کجا کار می‌کنند؟ آقای فرماندار گفت: یاسوج

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ببینید مردم! حتما یک خطی از گچساران به جایی وصل هست که این کارها را انجام می‌دهند، تغییر کاربری می‌دهند. زمین را واگذار کرده‌اند و حال ناگهان ما متوجه می‌شویم باید حرص بخوریم یا کار دیگری انجام دهیم.

تاج‌گردون افزود: ما می‌گوییم این زمین حق این مردم، مال این طایفه و مال این مردم است. ناگهان در فلان اداره یا ادارات دیگر پیش‌نویس کار نوشته می‌شود و می‌گویند این‌طور نامه به استان بنویس و استان هم به ما نامه خواهد زد و ما این کار را متوقف می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه به‌دلیل همین نامه‌نگاری‌ها به یک‌باره می‌بینید یک پتروشیمی ۷۰۰ تا۸۰۰ میلیاردی به واسطه یک نامه برای یک آدم محترم یا هر چیزی که می‌توان نامید متوقف می‌شود.

این نماینده مجلس با ذکر خاطره‌ای اظهارداشت: پنج سال پیش زمینی را گفتیم خلع ید کنید چون این پروژه مهم در شهر ما هست اما همین امروز شاهد این موضوع بودیم و ظن داشتم که مسئله تمام شده اما متوجه شدم هنوز در جریان هست.

تاج‌گردون گفت: دلیل عدم توقف را پرسیدم که گفتند: ما یک دوره شش‌ماهه به ایشان مجوز دادیم! به نظر شما این عدم توقف بابت چی بوده؟ اگر ارتباط نباشد، این اتفاقات نخواهد افتاد.

وی با طرح این سوال که شما فکر می‌کنید این عددهایی که من بیان می‌کنم چند رقمی هستند؟ ادامه داد: مثلا همین زمینی که الان گفتم قیمتی حدود ۲۰ تا۳۰ میلیارد دارد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: در همین جلسه از تمام طوایف حضور دارند و عرض می‌کنم مسئول فلان اداره از هر طایفه‌ای می‌خواهد باشد، آقای فرماندار، آقای استاندار، تاج‌گردون و حتی بزرگ همان طایفه نباید از برخورد با مسئول اداره ناراحت شوند و اعتراض کنند که چرا با فرزند ما برخورد شده و البته باید هم برخورد شود.

تاج‌گردون در ادامه گفت: این موارد در شهرستان ما هست، البته خیلی کم شده اما این سوراخ را می‌بندیم و آن یکی سوراخ را باز می‌کنند. مگر من، فرماندار یا شهردار چقدر وقت داریم که دنبال این موضوعات باشیم؟

وی خطاب به مسوولان شهرستانی گچساران و باشت افزود: هر اتفاقی که باعث رکود در فعالیت‌های اجرایی دولت محترم که مربوط به بهبود زندگی مردم باشد شود قطعا من به عنوان نماینده مردم و ناظر بر امور اجرایی دخالت خواهم کرد و حتما به مردم و بالاترین مقام اجرایی فلان سازمان خواهم گفت، حال از هر طایفه و قومی هم که می‌خواهد باشد.

تاج‌گردون متذکر شد: گرچه این موارد زیادند و نمی‌خواهم ذهن‌تان را مشغول کنم ولی حتما در گزارشاتم کم کم این موارد را می‌گویم تا شفاف‌سازی شود.

وی افزود: هر کدام از شما اگر تاج‌گردون، برادر تاج‌گردون، فامیل تاج‌گردون از موقعیت تاج گردون سوءاستفاده کرد و قصد انجام کاری را داشت که حق او نبود، مدیون هستید بیان نکنید و جلوی آن را نگیرید.

نظر شما