شناسهٔ خبر: 18122629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بافق: فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است

یزد- ایرنا- امام جمعه بافق گفت: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و باید محور وحدت امت اسلامی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق اظهار داشت: امت اسلامی نباید اجازه دهد که شرایط کنونی منطقه ، تبلیغات شوم دشمن و سایر چیزها بر عزم و اراده آهنین آنان برای دفاع از فلسطین و آزادی قدس شریف تأثیر بگذارد .
امام جمعه بافق گفت: بحول و قوه الهی و به برکت نیروی مقاومت نشانه هایی از افول صهیونیست فاسد جهانی در حال خودنمائی است و حزب الله لبنان با اتکاء به قدرت ایمان و اراده خلل ناپذیر خود و با وحدت و همدلی همه فرزندان اسلام طومار این رژیم جعلی را در هم خواهد پیچید.
وی همچنین با اشاره به شرایط سخت زیست محیطی خوزستان و اینکه مقام معظم رهبری نسبت به کندی حل مشکلات مردم نگران هستند تصریح کرد : مردم صبور و سخت کوش خوزستان نباید بیش از این دچار مشکل شوند و همه مسؤلین موظف هستند مشکلات زیست محیطی این مردم مؤمن و ولایتمدار را هر چه سریعتر بر طرف کنند.
خطیب نماز جمعه بافق در بخش دیگری از سخنانش در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی دینی به موضوع پاکیزگی و نظافت پرداخت و افزود: مسئله پاکیزگی و نظافت تنها به ظاهر انسان و محیط بیرونی مربوط نیست بلکه مهمتر از آن پاکیزگی درون و طهارت روح است .
او اضافه کرد: ما بعنوان مسلمان باید تسلیم اوامر و نواهی خداوند متعال و خاندان عصمت و طهارات (ع) باشیم و از جمله مؤکدات دین مبین اسلام موضوع محیط زندگی انسان است که باید از هر حیث نظیف و طاهر باشد .
سلیمانی با اشاره به روایاتی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر بزرگوار اسلام بر مسئله نظافت و پاکیزگی جسم و روح همواره تأکید فرموده اند و پیروان خود را به دوری از الگوهای یهودیت ترغیب می کرد و می گفت نظافت و پاکیزگی از علائم و نشانه های دین است .
امام جمعه بافق سالروز امور تربیتی را یاد آور شد و افزود: انسان اگر تربیت دینی نشود باید منتظر حادثه باشد و غفلت از تربیت دینی انسان را به پستی و نابودی می کشاند .
سیره مبارزاتی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و بیان مجاهدت های این عالم ربانی و گرامیداشت سالروز ارتحال این فقیه بزرگوار از دیگر مباحثی بود که حجت الاسلام سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به آن پرداخت.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 / 6197خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*

نظر شما