شناسهٔ خبر: 18122559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات فرصتی برای کشف و عرضه نخبگان است

خبرگزاری میزان- ترقی بیان کرد: نخبه باید از لحاظ فهم و درک و اشراف به مسئولیتی که دارد، از بقیه برتری داشته باشد تا آن مسئولیت به آن فرد واگذار شود. عرصه انتخابات نوعا یک چنین فرصتی را برای جامعه پدید می‌آورد که هم عناصر نخبه خودشان را عرضه کنند و توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و شایستگی خودشان را به مردم نشان دهند و مردم بتوانند افراد متناسب با نیاز جامعه را زا میان آنها انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -
ترقی به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان ، حمید رضا ترقی گفت: نخبگان در جوامع بشری عمدتا به عناصری گفته می‌شود که برجستگی‌های خاصی در جوامع دارند و این برجستگی‌ها موجب می‌شود که آنها از توانایی بالاتری برای کارجمعی و پیش قراولی در حرکت‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری در جامعه و برای برنامه‌ریزی و حرکت دادن جامعه به سوی یک آرمان و هدف مشخصی چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ تقوا برخوردار هستند.

وی افزود: طبیعتا شاخص‌هایی که برای یک نخبه در نظر گرفته می‌شود، متناسب با آن مسئولیت و باری است که می‌خواهد بردوشش گذاشته شود. در قانون اساسی ما نیز به این موارد توجه شده، یعنی برای نماینده مجلس یکسری ویژگی‌ها و برای نماینده شورای شهر ویژگی‌های دیگری در نظر گرفته شده است. خوشبختانه در سیاست‌های جدیدی که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های انتخاباتی ابلاغ کردند باز هم به این نکات توجه ویژه و خاصی شده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: توجه به سیاست‌های انتخاباتی در واقع حرکت ما به سمت کارآمدسازی مدیریت‌ها در کشور پیش می‌رود تا روز به روز بتوانیم با توجه به پیچیدگی‌هایی که در مدیریت جامعه در ابعاد مختلف پدید می‌آید، عناصری مسئولیت را بپذیرند که از کارآمدی و توانمندی تخصصی و تعهدی بالاتری نسبت به گذشتگان برخوردار باشند و بتوانند در جامعه ایفای نقش کنند و اعمال حاکمیت، حق ملت را میسر کنند.

ترقی بیان کرد: نخبه باید از لحاظ فهم و درک و اشراف به مسئولیتی که دارد، از بقیه برتری داشته باشد تا آن مسئولیت به آن فرد واگذار شود. عرصه انتخابات نوعا یک چنین فرصتی را برای جامعه پدید می‌آورد که هم عناصر نخبه خودشان را عرضه کنند و توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و شایستگی خودشان را به مردم نشان دهند و مردم بتوانند افراد متناسب با نیاز جامعه را زا میان آنها انتخاب کنند.


انتهای پیام/
 
منبع: رادیو گفت و گو

نظر شما