شناسهٔ خبر: 18122479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خطیب موقت نماز جمعه آران و بیدگل مطرح کرد:

تفاوت رفتارهای اجتماعی حضرت زهرا(س) در دوران نبوت و امامت/ مساله محوری امروز جهان اسلام فلسطین است

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه آران و بیدگل گفت: مسأله محوری جهان اسلام داعش، آل سعود و گروه های تکفیری نیست بلکه مساله محوری، فلسطین و دشمن غاصب اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام مهدی یوسفیان خطیب موقت نماز جمعه آران و بیدگل در خطبه های امروز این شهرستان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: این بانوی مکرم اسلام، نوری را از خود ساطع کرد که در طول تاریخ بشریت انسان ها را به مسیر حق و تکامل دعوت می کند.

وی توجه به زندگی حضرت زهرا(س) را برای شناخت مسیر در عصر غیبت مهم خواند و گفت: در دوران زندگی حضرت زهرا(س) پیش از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) هیچ گونه حرکت اجتماعی از ایشان دیده نمی شود و  تنها چیزی که از او در فضای اجتماعی مدینه مطرح است حضور علمی این بانوی بزرگوار است که زنان مدینه برای یادگیری معارف دین و آشنایی با مسائل دین به حضرت مراجعه می کردند.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به دوران پس از رحلت پیامبر(ص) و غصب خلافت اشاره کرد و گفت: بانویی که هیچ حضوری را در صحنه های اجتماعی نداشت، در این دوران وارد صحنه های اجتماعی و سیاسی شده و تمام قد برای دفاع از ولایت و امامت همه زندگی خود را از آبرو، مال، فرزند و جان خود مایه می گذارد.

یوسفیان، یکی از علل مهم این دو نوع رفتار حضرت را در تفاوت فوق العاده بین نبوت و امامت دانست و خاطر نشان کرد: رسالت نبی، ابلاغ و تلاوت وحی است. خواه مردم  در برابر ابلاغ نبی و پذیرش پیام او کوتاهی کنند و یا آن را بپذیرند مسؤولیتی متوجه پیامبر نیست. لذا حضرت زهرا در برابر این رسالت، وظیفه ای جز در حد پاسخگویی به پرسش ها و نیازهای دینی مردم نداشت

وی افزود: رسالت امام متفاوت با رسالت نبی است. امام مأمور اجرای پیام الهی و تحقق بخشیدن پیام های الهی در زندگی انسان است. وظیفه امام ابلاغ نیست بلکه او مجری است و مردم وظیفه دارند امام را بپذیرند و اور ا یاری دهند تا احکام دین در زندگی آن ها اجرا شود و حضرت زهرا(س) نیز جزئی از مردم است و وظیفه دارد در تحقق اجرای امامت تلاش کند.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت خاطر نشان کرد: پیام حضرت زهرا(س) برای ما هم این است که برای آمدن فرزندش مهدی(عج) تمام قد از آبرو و زندگی خود مایه بگذاریم تا مصلح جهان ظهور کند.

حجت الاسلام یوسفیان در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک شدن به بهار طبیعت اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی در اطراف ما زندگی مناسبی ندارند و وظیفه ما پیروان اهل بیت(ع) است که به نیازمندان با آبرو در حد توان کمک کنیم و آبرو و عزت آنان را بخریم و عیدی را که با ولادت حضرت زهرا(س) عجین شده برای آنان شاد کنیم.

خطیب موقت جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه ها به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه اشاره کرد و گفت:  در این کنفرانس، رهبر فرزانه انقلاب، مسأله فلسطین را یک بار دیگر به صورت جدی مطرح کردند.

حجت الاسلام یوسفیان به دو نکته اساسی در فرمایشات رهبری در این کنفرانس اشاره و تصریح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مساله محوری امروز جهان اسلام داعش، آل سعود و گروه های تکفیری نیست بلکه مساله محوری، فلسطین و دشمن غاصب اسرائیل است.

وی افزود: تنها راهبرد استراتژیک در مقابل دشمن بویژه رژیم صهیونیستی مقاومت است و کوتاه آمدن در برابر آنان، از دست دادن هویت دینی است.

نظر شما