شناسهٔ خبر: 18122440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

امریکا 3 نفر را به اتهام نقض تحریم‌های سوریه دستگیر کرد

امریکا 3 نفر را به اتهام نقض تحریم‌های تجاری این کشور علیه سوریه دستگیر کرده است. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

صاحب‌خبر -

امریکا 3 نفر را به اتهام نقض تحریم‌های تجاری این کشور علیه سوریه دستگیر کرده است.

وزارت دادگستری امریکا، جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد 11 شخص و یک شرکت متهم شده‌اند با نقض تحریم‌های سوریه، به این کشور کالا صادر کرده‌اند.

این وزارتخانه افزود این متهمان در صادرات قطعات و تجهیزات برای شرکت هواپیمایی سوریه دست داشته‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است، شرکت هواپیمایی سوریه به دولت دمشق در «سرکوب خشونت‌آمیز مردم» کمک کرده است.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در آخرین روزهای فعالیت خود تحریم‌های جدیدی را علیه ارتش سوریه و 18 مقام بلندپایۀ این کشور وضع کرد.

دولت واشنگتن از ابزار تحریم برای فشار بر افراد و نهادهای دولتی دیگر کشورها که مخالف سیاست‌ها و منافع واشنگتن هستند، استفاده می‌کند.

امریکا در حالی به بهانۀ حمایت از مردم سوریه، دولت و مقامات این کشور را تحریم کرده که خود تاکنون صدها غیرنظامی سوری را کشته است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پنجشنبه اعلام کرد امریکا از سال 2014 و با آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری این کشور به سوریه، تاکنون حدود 900 غیرنظامی را کشته است که 209 نفر آنان زیر 18 سال سن داشته‌اند.

مداخلۀ نظامی ائتلاف تحت رهبری امریکا در سوریه بدون مجوز سازمان ملل متحد یا دولت دمشق صورت گرفته و تاکنون در تحقق هدف اعلامی خود که سرنگونی داعش در سوریه بوده، ناکام مانده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

نظر شما